Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Nina - 18 oktober 2012 20:57

Spenderade måndag och tisdag på Stömsholm. I måndags samlades vi på hovslageriet klockan åtta. Vi hade en superbra föreläsning med Magnus (Cielos hovis). Det var toppenbra info och ännu bättre diskussioner. Nästa gång ska vi slå på skor och göra skriftliga provet. Hoppas jag klarar det, vill ha min tappskokompetens :) På eftermiddagen grävde vi in oss ännu djupare i sjukdomar, säker med häst, sjukbandage och häst vid hand.

På tisdagen redovisade vi de sjukdomsarbeten som vi gjort. Jag redovisade om hästinfluensa och kvarka. Det gick toppen :0) Vi pratade sedan om ännu mer sjukdomar och fick presenterat den säkerhetsuppgift som vi ska redovisa nästa gång. Det är sista gången och jag blir ledsen när jag tänker på det, vill inte att det ska vara slut redan. Älskar verkligen att vara på Strömsholm och bli stimulerad av alla hästaktiviteter.

Av Nina - 18 oktober 2012 20:42

Jag har spenderat min eftermiddag med Emme. När jag slutade jobba åkte vi iväg och hämtade Nemo. Hon rastade honom i kvarteret innan vi lastade in honom i bilen för att åka hem till Emme. Vi käkade och sedan bestämde Emme att vi skulle mysa under en filt i soffan medan vi tittade på "Pettson och Findus". Även Nemo blev nerbäddad. Han är så snäll, bara tittar på henne och gör som han blir tillsagd. Han låg snällt inlindad i filten och kollade tv. Efter tv var det dags för ett bad. Efter badet fick jag jaga Emme för att få smort in henne. Sedan fick jag jaga henne för att få på nattblöjan och slutligen fick jag jaga henne för att få på pyjamasen. Då hade jag dock fått in den rätta knycken och fångade snabbt in henne.

Nu ligger Nemo och jag i soffan. Vi är helt slut båda två. Det är intensivt med barn ;0)

Av Nina - 18 oktober 2012 07:02

Trots regn, pölar av vatten, blåst och en orolig hingst som ropade åt honom hela tiden så gjorde han som han blev tillsagd. Cielo drog sin vagn.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards