Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Nina - 27 oktober 2012 22:13

Jag hämtade in Cielo och började att skrubba honom. Han hade lera från topp till tå. Hur mycket jag än borstade så blev han inte ett enda dugg renare. Hittade dock gott om vita hår i hans nysatta vinterpäls. Log lite för mig själv. En svart häst går verkligen inte att hålla ren. En gråstövig svart häst är inte snyggt.

Selade på och spände för vagnen. Åkte runt några varv på ridbanan och selade sedan av. Kunde se att han var väldigt nöjd över sin insats.

Borstade några varv i hopp om att han mirakulöst skulle tappa allt stöv, men så var inte fallet. Ju mer jag borstade desto värre blev det. Hur gör alla andra med sina svarta hästar för att de ska vara rena och bara blänka?

Av Nina - 27 oktober 2012 19:27

Djungel

Av Nina - 27 oktober 2012 19:22

Jag fryser och ska inte klaga mer på det :-) Visar i stället några bilder på mig och ponnyn Sun (passande namn) när vi gjort oss redo för en ridtur till Friendship beach. Var en riktigt varm dag och den thailändska fuktigheten klistrade fast kläderna på kroppen.

Av Nina - 27 oktober 2012 12:37

Trampade glatt ner till pojkarna i går. Möttes av en lång stråle vatten i lösdriftshallen. Runt denna ståle var det en ordentlig pöl med vatten. Detta lilla spektakel hade fångat hingstarnas uppmärksamhet och de lekte glatt med vattnet. När jag lyckats knuffa mig förbi alla hästrumpor så såg jag att det gått en ventil i en av vattenkopparna. Jag förstörde allt det roliga genom att driva ut pojkarna och ringa stallägaren. Vi lyckades laga den läkande koppen efter ett tag (till pojkarnas stora besvikelse). Cielo som inte alls gillar att bli blöt drog en lättnadens suck och kom fram för att titta så att vi gjort ett gediget arbete. Han provdrack och gick sedan tillbaka ut till maten. Han är inte mycket för ståhej min häst. Han är inte direkt förtjust av påhitt som vattenland, regn och allt annat som har med vatten att göra. Det enda man ska använda vatten till, är att dricka det.

 

  

Av Nina - 27 oktober 2012 12:33

Jag köpte inte bara en dunjacka. Jag tog även en windstopper. Ifall det blåser ;) Det är också en Horseware. Nu ska jag bara hitta mig en riktigt varm mössa med öronlappar så är jag rustad för en vargavinter i stallet.


 

Av Nina - 27 oktober 2012 12:28

Jag är så less på att frysa i stallet. Hur jag än klär mig så fryser jag som aldrig förr. Har nu beställt en ny jacka. Köpte mig en dunjacka. Självklart en Horseware och så klart är den röd :) Nu behöver jag inte frysa om rumpan längre.


 

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards