Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Nina - 23 oktober 2012 20:32

Jag besökte läkaren och vips hade jag en tid till magnetröntgen. Jag ska efter mitt besök på röntgen gå raka vägen till ortopedakuten. Låter hur kul som helst. Det låter som någonting som Emme leker med sin doktorsväska. Jag fick en ny medicin av doktorn, Arcoxia. Tog en tablett och 45 minuter senare så var ischiasen som bortblåst. Det betyder att jag redan nu är 50% bättre! Bra grejor!

  

Jag har träningsförbud. Får gärna ta promenader men absolut inte styrketräna. Jag ska inte simma och inte träna yoga. Har gjort alla fel    Känns som att jag alltid får träningsstopp. Det är drygt. Måste komma ihåg att avboka sjukgymnasten också. Fick inte gå dit heller.

Av Nina - 23 oktober 2012 14:19

Jag har sedan 2007 varit lite skraltig i ryggen. Idag fick jag en topp efter att jag haft fem ryggskott på en månad. Gav upp och fick en läkartid. Det visar sig att det inte är bra för kroppen att ha migrän i 91 dagar, det liksom sätter sina spår. Skit. Jag blev varnad av sjukgymnasten eftersom hon konstaterade att balansnerven var skadad. Har dock tränat den stenhårt. Väntar nu på en akuttid till magnetröntgen. Har visst ingen känsel i höger sida från midjan och ner, svag i händerna (egot fick sig en omgång där) och inga reflexer i höger ben. Läkaren undrade hur länge jag haft så här. Vad svarar jag? Hade ju ingen aning. Själv trodde jag att jag blivit gammal och inkontinent!

Han konstaterade att jag är en av de mest smärttåliga patienter han har och talade om för mig att jag skulle ringt lite tidigare. Jag förklarade att jag tyckte jag sprungit nog i dessa lokaler i våras när jag hade en migrän de inte lyckades bota. Han nickade och konstaterade ännu en gång att jag är en av de mest smärttåliga patienterna.

Lämnade några rör med blod och åkte. Happ, undra vad det blir för skit av det här då?

Av Nina - 23 oktober 2012 10:45

Det var en tuff morgon. När jag väl lyckats ta mig ur sängen, plågat mig runt kvarteret med Nemo och på något sätt lyft mig själv in i bilen med tårarna sprutande så kände jag att här ska jag sitta hela dagen. I bilen är det enda stället jag kan vara utan att ha smärtor i ryggen som jag inte ens tänker ge mig in på att beskriva. Jag önskar bara att någon kunde hjälpa mig. Ringde sjukgymnasten men de vill inte ta i mig. De ville att jag skulle kontakta läkaren för att ännu en gång få starka smärtstillande utskrivet. Men som min förra sjukgymnast sa, de tabletter som de ger dig hjälper inte för det du har. Det är inte rätt sätt att behandla artros. Jag är inte läkare så jag har ingen aning. Jag orkar inte surfa runt på nätet för att leta den ena konstigheten efter den andra. Jag önskar bara att alla inom sjukvården bara kunde kommunicera med varandra så att jag slapp slåss för min sak och vara otrevlig. Men det jag önskar mest av allt är kokhet sommar året runt så att jag aldrig skulle ens behöva ha ont :-) Detta blir ett klagoinlägg. Jag har egentligen bara mig själv att skylla. Om jag kunde leva om de senaste fem åren så skulle jag nog göra saker och ting annorlunda. Jag skulle nog aldrig bokat en äventyrsresa till Thailand. Jag skulle helt enkelt gjort som en riktigt svensk, jag skulle bokat en "charterresa" och ankrat vid poolen. Det är ju inget fel med det. Men som min pappa säger: Hur länge skulle du orkat ligga där? Ja, det kan man fråga sig. Provade aldrig.

 

Nu sitter jag i alla fall här och skriver ett inlägg. Har pausat, skriver omdömen. Väntar på att läkaren ska ringa. De skulle ringa kl.10.20, det var för 23 minuter sedan. Men den som väntar på någonting gott, eller någonting sådant ;)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards