Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Nina - 8 maj 2012 22:38

All of these lines across my face

Tell you the story of who I am

So many stories of where I've been

And how I got to where I am
But these stories don't mean anything

When you've got no one to tell them to


Jag gick emot läkarens rekommendationer och började i går att jobba på heltid igen. Jag behöver ta tillbaka kontrollen. Jag måste få känna att det är jag som bestämmer över det onda, inte att det är det onda som bestämmer över mig. Jag orkade jobba hela dagen men stupade i säng när jag kom hem. Kom inte iväg till stallet eftersom jag inte vågade sätta mig i bilen, orkade inte riktigt vara igång för den delen. Vaknade mitt i natten av att jag mådde dåligt. När jag låg där med huvudet hängandes över toastolen så kände jag mig plötsligt inte lika tuff längre. Jag hade just då, i det ögonblicket, gett vad som helst för att någon skulle strukit mig på ryggen och sagt till mig att allt kommer att bli bra. Att jag inom bara några dagar kommer att vara helt frisk och allt kommer att bli som vanligt igen.


Jag tog mig iväg till jobbet även denna morgon. Jobbade hela dagen men önskade ingenting mer än att den skulle ta slut. Jag ville komma ut till lilla Cielo. Visste i mitt mammahjärta att han väntat på mig. Jag fixade Wythia först när jag väl var på plats. Hon blev så glad att se mig och jag blev glad av att se henne. När jag gick ner till Cielos hage så såg han mig på en gång. Han kom med snabba steg fram till mig och tryckte sin panna mot min hand. Jag kliade och strök honom precis överallt där jag kunde komma åt. Vi goades och myste...länge. Cielo lekte med mitt hår och höll sin lilla mule mot min kind. Det var precis som att han försökte fråga vart jag var i går.


Har sedan flera veckor tillbaka bestämt med brudarna att vi ska kolla på filmen "The Lucky one". Vi möttes upp på kvällskvisten och gick på bio tillsammans. Filmen var toppen och killen som spelade huvudrollen var det höga poäng på. Jag skulle aldrig ens fundera på att säga nej om han bad mig om en dejt ;) Hetare kille får man söka efter. När jag gick tillbaka till bilen så stannade jag upp för att det helt plötsligt slog mig hur vackert det är just nu. Våren är i full blom och jag håller på att missa den. Jag stod där länge, länge och bara tittade på allt det underbara.


    


Väl framme vid bilen så hoppade jag in och startade den. De spelade en av mina favoritlåtar "We are young" på radion och jag vred upp volymen. Har inte orkat/kunnat lyssna på musik på flera veckor och nu gav jag mig f*n på att det ska jag minsann göra. Styrde Mavericken ner på E18 och lät honom bestämma tempo. Tog en extra lång sväng hem. När jag klev ur bilen kände jag mig hel. Jag vägrar att låta mig knäckas. Det är jag som har kontrollen och det är jag som bestämmer hur min tillvaro ska vara. Ingen annan.


I climbed across the mountain tops
Swam all across the ocean blue
I crossed all the lines and I broke all the rules
But baby I broke them all for you
Because even when I was flat broke
You made me feel like a million bucks
You do
I was made for you


 


Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards