Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Nina - 24 maj 2012 16:45

   


Jag undrar vad det är för slags häst jag äger? Eftersom jag idag fick just frågan: När tänker du köpa dig en riktig häst?


 


Detta är en bild på lilla Emilias häst. Den är av gummi och går att hoppa runt med. Den har en grimma och gnäggar när hon säger att den gnäggar. I Emmes värld är detta en riktig häst, den har till och med ett namn.


 


Det här är en bild på min häst. I min värld är han en riktig häst. Han gnäggar, har flera olika prylar, han har ett namn och jag kommer också, precis som Emme, att kunna hoppa runt med honom.


Vad är det som definierar en riktig häst? Det spelar ingen roll hur man lägger fram det för alla hästar är en riktig häst för den personen som köpt den. Att min häst inte är ett svenskt halvblod är ganska uppenbart. Men att tro att det bara är svenska halvblod som gäller känns för mig väldigt inskränkt. Jag tänker inte hetsa upp mig över detta eftersom jag inte får göra det. Jag måste ta det lugnt annars kommer jag inte kunna jobba nästa vecka heller. Jag tycker bara det är onödigt, jag skulle aldrig kränka någon annan eller säga att deras häst är mindre värd på något sätt. Alla väljer sin häst och min häst är den vackraste hästen i hela världen...i min värld. Det kanske är tur för Cielo att han lever i just min värld, så att han kan få vara den han är.


     



 

Av Nina - 24 maj 2012 16:39

En svart Thuletransport :) Dock inte denna modell.


 



Skitsnygga bruna stövlar. Vet, har alltid svart men jag tycker att de är apsnygga!


 



En frack. Kolla in guldet! Japp, en sådan ska jag ha när jag och Cielo ska ut och tävla :)


 

  

Av Nina - 24 maj 2012 16:19

Sitter och läser de nya reglerna för avelsgodkännande PRE. Jag funderar lite på regeln om att man bara får visa hästen två gånger. Betyder det att om jag visar Cielo nu när han är ett år att jag bara kan visa honom en gång till? Eller betyder det att jag kan visa honom max två gånger för avelsgodkännande när han fyllt 3 år? Blir lite förvirrad. Vill gärna kunna visa min häst som ettåring, men om den gången räknas så känns det som att jag slösat en gång   . Finns det någon där ute som kan hjälpa mig i mina funderingar?


http://www.swedishprehorses.se/ANCCE/avv_regl_12.html

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards