Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Nina - 1 augusti 2012 21:03

En cykeltur ut till stallet och tillbaka. Har hjälpt till med inkörningen av två hästar. När jag kom hem var det raka vägen ut i hallonbuskarna och nu har jag fått hallon för någon vecka framöver. Blir förhoppningsvis fler vändor i buskarna så jag kan ladda upp ytterligare lite hallon :)

Av Nina - 1 augusti 2012 15:06

...ekade i hörlurarna när jag promenerade med Nemo nu på eftermiddagen. Med mina supersnabba nya springskor på fötterna svävade jag fram. Jag skrattade för mig själv över Hickes minidrake Tandlöse och dennes enorma likheter med lilla Nemo. Jag var totalt ofokuserad och helt plötsligt låg den där, mitt på vägen. Den lilla draken. Och jag mosade den nästan under 36an. Stackars liten. Hon såg nog sitt liv passera i revy. Jag gjorde allt jag kunde för att undvika en kollision och lyckades med nöd och näppe rädda hennes liv. Med ett bultande hjärta böjde jag mig ner och bad om ursäkt.

Av Nina - 1 augusti 2012 13:30

Alla tidningar och internetsidor presenterar och hyllar vår silvermedaljör eller våra silvermedaljörer ?. De är trots allt två stycken. Wega räknas också. Det var 40 år sedan sist men nu har Sverige lyckats knipa en medalj i terrängtävling. Det är ett uppsving för ridsporten som alltid får slåss med näbbar och klor för att få sändningstid i tv. Helt plötsligt blev folk intresserade av terrängridning, inte bara hästfolket. Det är superkul! I morgon är det dags för dressyren. Jag hoppas att det går bra även där så det visas på tv och inte bara på svtplay.

"Jag önskar jag kunde ge Wega ett knippe morötter för de hästar jag ­känner tycker om morötter.
Nu är ju inte Wega en vanlig häst, hon är Silverhästen, och silverhästar kanske äter gourmetmat".

//Mats Olsson, Expressen

Av Nina - 1 augusti 2012 12:17

Detta är verkligen appen för mig. Med denna kan jag mäta hur långt jag gått, hur lång tid det tagit och vilket tempo jag haft. Känner att tävlingshornen växer ut i pannan och jag mäter allt. Alla tider går dessutom att förbättra eftersom jag vet vilket tempo jag måste komma upp i för att i slutändan lyckas få en bättre tid. Jag vet nu hur långt det är till stallet, till jobbet, hundpromenaden. You name it, jag har garanterat mätt sträckan eller kommer att mäta den. Värt för mig att veta är att det är 9.62 kilometer från mig till stallet.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards