Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Nina - 20 augusti 2012 22:58

Jobbade halvdag idag, skolstart för ungdomarna. När de slutat för dagen hoppade jag in i Mavericken och begav mig ut till Strömsholm för tredje dagen i rad. Har spenderat hela min helg där. Fluktande över andras fina hästar. Jag har spenderat hela dagarna där, träffat alla underbara människor och när det blev sen eftermiddag/kväll åkte jag hemåt för att käka och sedan åka till min egen stjärna. Min lilla Cielo. Han är så fin och när jag nu jämför honom med de andra PRE-hästarna så kan jag se att han inte är så pjåkig :) Han är inte lika vacker som de men han är väldigt, väldigt söt. Han är i och för sig bara ett år och utvecklas hela tiden.


Så många intryck och så mycket roliga saker har hänt hela helgen så jag har svårt att sammanfatta allt, därför lämnar jag min egen upplevelse och hänvisar till www.pepinopre.bloggplatsen.se eller www.colina.bloggplatsen.se På Colinabloggen finns bilder, massor av bilder att beskåda.


Idag hade jag lektion ute i Strömsholm och det var därför jag landade där idag igen. Vi började dagen med löshoppning av två hästar. Det var roligt men inte någonting nytt. Tråkigt samtidigt som det är positivt. Det betyder att det inte är någonting nytt :) Efter hoppningen satte de teoretiska lektionerna fart. Jag satt på raden längst fram så klart. Känner mig som en riktig pluggis och jag tänker inte hymla. Jag är en riktig pluggis. Bara älskar att läsa på Strömsholm. Jag önskar att jag inte haft så bråttom att börja på universitetet, jag skulle väntat några år och verkligen tänkt igenom vad det är jag vill bli när jag blir stor. Hade förmodligen inte tänkt om eftersom när jag väl bestämt mig för någonting så kör jag bara.


Så efter massor av jobb och plugg så är jag äntligen hemma. Jag har landat i soffan med en tekopp i handen men jag känner att ögonlocken är tunga, så tunga. Får nog dra mig mot sängen, måste upp tidigt i morgon och påbörja den fjärde dagen ute på Strömsholm. Efter i morgon får jag pausa lite ;) När jag pluggat och jobbat i morgon så ska jag hjälpa Liza att flytta Wythia. Ska bli skönt att få lilla pollen tillbaka på hemmaplan igen. Ska rida fredag, lördag och söndag. Känner att jag saknar att kasta mig upp i sadeln, är snart två veckor sedan jag red henne.


 

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards