Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Nina - 22 augusti 2012 19:49

Bestämde mig för att åka iväg med bilen och lämna den på ett annat ställe så den skulle få semester ifrån alla klåfingriga människor.  När jag klev ur bilen så var det en fågel som sket på mig. Hade bara hunnit gå 20 meter så öppnade sig himlen och regnet öste ner. Foppatofflorna fylldes med vatten och byxorna klibbade fast i benen. Nemo tittade surt på mig när jag tvingade honom att gå.  Nu kan det verkligen bara bli bättre. Fick ett mejl med bilder på Cielo. Då kändes det riktigt bra.


Min fina körhäst!

 

Första gången Cielo hoppar vattenmatta.

   

Av Nina - 22 augusti 2012 18:43

För den känslan har jag också. Mitt motto är att man ger till de som tål men jag undrar om det är värt att alltid stå rakryggad i blåsten.

När jag kom hem idag så var det någon som varit på min bil igen. Denna gång var det "någon" som pyntat den med ölburkar. Blev så förbannad att jag bara kastade iväg dem. Kom sedan på att denna gång hade jag nog behövt polisanmäla. Det är inte ok att det hänger hinkar på draget, hundbajspåsar (med skit i) under vindrutetorkaren, tandborstar inpetade mellan torkarblad och rutan, att man bryter sönder vindrutetorkaren, att man rycker oljeslangen, att man fipplar med bromsarna eller att man pyntar den med ölburkar. Känns som att det är någon som gör allt detta med flit. Ska ringa bostadsbolaget i morgon och rådgöra med dem om vad jag ska göra. Tror att jag vet vem det är.

Jag tog med Nemo på en promenad och plötsligt sprutade tårarna. Har varit en riktig skitdag och jag har nu stängt in mig i lägenheten. Om jag bara sitter här så kan inget mer hända idag.

Gick precis igenom posten och vill bara skicka en stor kyss till den på TryggHansa som skickat detta brev till
Mig. Du har räddat min dag. Det hade kunnat vara Mavericken som skrivit detta.

Av Nina - 22 augusti 2012 09:01

Vad fort det går. Är så roligt att cykla till jobbet :0)

Av Nina - 22 augusti 2012 07:36

Känns som att jag skriver detta inlägg varje höst, men eftersom det aldrig slår fel med att jag får hemlängtan fram emot höstkanten så får det bli en favorit i repris :0) Jag har dock bokat en resa och åker hem på tisdag kväll nästa vecka. Kommer hem till Västerås på söndag. Då kommer jag att sakna Västerås och framför allt Cielo. Ni hör ju hur galet det är. Denna resa brukar dock göra att jag klarar mig fram till jul ;)

Bilder på Kalix älv i sommarsolen.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards