Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Nina - 16 augusti 2012 17:28

Men Cielo blir hemma. Jag vågade inte anmäla honom eftersom hovbölderna avlöst varandra på löpande band hela våren och sommaren. Han hann inte bli haltfri innan anmälningstiden gick ut och besvikelsen var stor. Jag har i så många månader peppat och sett fram emot detta. Jag börjar dock att lära mig att jag aldrig ska planera träningar, kurser, tävlingar eller annat i för lång tid innan det är dags. Det slår aldrig fel. Egentligen ska man bara lasta hästen och åka, då kommer den garanterat att vara frisk när det är dags ;) Jag börjar redan nu att längta till nästa år men jag kommer inte att säga någonting till Cielo. Jag kommer bara att lasta honom och ropa:
- Surprise!

Av Nina - 16 augusti 2012 08:16

Cielo har under flera veckor fått stora blemor efter bomsbett. Han verkar inte känslig för när de sätter sig på honom eller när de biter honom. Det är nog det som är problemet, han bryr sig inte om att vifta bort dem. Han låter dem helt enkelt bita. Jag försöker smörja, spruta och tvätta honom med både det ena och det andra men de låter honom inte vara ifred. Det blir små sår från de små blodtörstiga insekterna vilket gör att de blir ännu mer tokiga. Som sagt, detta verkar inte bekymra honom, men jag bryr mig. Han är helt knottrig på vissa ställen   Har du några spontana tips om medel eller andra förslag på vad jag kan tänkas göra för att skydda honom.

Av Nina - 16 augusti 2012 07:04

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards