Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Nina - 5 augusti 2012 12:58

Jag trivs i Wythias stall. Det är lugnt och jag kan gnola på i min takt (inte för att jag låter mig stressas någon annan stans heller). Jag har bara varit där tre gånger men verkar redan fått ryktet om att det är ordning och reda omkring mig. Jag får springa runt och sopa hela tiden. Det är spån i boxarna och jag gillar inte när det ligger spån och hö på stallgången. Jag gillar när det är rent och snyggt.


Wythia stod snällt och väntade på mig när jag klev in i stallet i morse. Hon hälsade glatt och jag strök henne på mulen. Hon är så mysig. Jag tog ut henne på stallgången och masserade igenom henne. Hon njöt och gäspade långa djupa gäspningar. Borstade länge och pysslade. Tog sedan ut henne i ridhuset för en genomkörare. Vi kom snabbt till arbete och jag arbetade med övningar som skulle hjälpa henne att hitta yttertygelns stöd samt att placera bogen korrekt i alla gångarter. Hon var hela tiden lugn och avslappnad. Hon vet verkligen hur hon ska göra mig glad :) Vi tränade även hörnpasseringar. Jag kände i galoppen att magmusklerna fått sig en ordentligt omgång i går. Det kändes bra. Hon är så fin lilla W. Måste försöka övertala hennes ägare om att jag får rida snart igen :)


Jag har landat i soffan, tittat lite hästhoppning och nu ska jag försöka resa mig från min position för att åka iväg och göra Cielo. Emme ska komma med. Hon sägar att hon ska åka vagn men det återstår att se. Hon brukar inte vara den modiga typen men hon förvånar ibland :)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards