Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Nina - 23 juni 2013 22:04

Det är helt galet hur bra det går. Här är full fart, som vanligt. Börjar från början :) Fixade stallet och ordnade det sista med beteshagen i morse. Hade redan i går förberett pojkarna på att gå ut på bete. Cielo fick en ordentlig skrubbning. Jag tvättade och schamponerade till armarna värkte. Han gnistrade och blänkte som aldrig förr. Underbart. Libero fick svansen och bakbenen rena. Han behöver vänja sig med vatten.

Hämtade mamma när allt var klart med hagen. Vi lastade Cielo först. Pappa underhöll honom medan jag hämtade och lastade Libero. Allt gick lugnt till och när båda hästarna var på plats åkte vi. Det var helt tyst i transporten. Framme vid hagen lastade jag av Libero och släppte in honom i hagen. Han tittade lite och betade lite. Jag lastade ur Cielo. Pappa öppnade grinden och mamma höll undan Libero. Jag släppte Cielo och förväntade mig att det skulle bli full fart. Det blev det inte. De ställde sig och betade sida vid sida. Cielo försökte få igång Libero att springa lite men han nappade inte på det. Jag stod lättad och tittade på mina pojkar. De gillar verkligen varandra och de älskar att ha en kompis. Lugnt och skönt.

Vi hann bara hem så parkerade vi undan hästtransporten. Började att mocka ur stallet och tömma det på grejor. Nu är allt skruvat ner och alla prylar är undanstuvade. Nu ska inredningen skruvas ner, golvet rivas, underlaget ska grävas ur, byggnaden ska lyftas och ställas på cementblock, sedan ska nytt golv gjutas. Det ska isoleras klart och ytterligare två fönster ska in. Det ska byggas en till ytterdörr och boxarna ska göras om. Pojkarna är inte längre hingstar och de ska nu få galler i stället för hel mellanvägg.

När vi precis fått undan allt i stallet så kom min kusin med grävmaskinen. Han satte fart med ridbanan. Han grävde bort och dikade ur. Han gör klart i veckan så det bara är att lasta på grus, sand och stenmjöl. Det är så spännande med allt som händer. Det är kul att så mycket hänt på bara några dagar. Vardagsrummet blev superfint, ridbanan är påbörjad, hästarna är på plats ute på betet och stallet ska fixas klart. Så om du där ute känner dig sugen på lite arbete så ska även skog röjas och vinterhagar byggas. Finns massor att göra. Här har man inte en tråkig stund ;) Det var en av mina grannar som konstaterade detta när han denna kväll dök förbi. Men jag håller med, håller folk runt omkring mig i arbete.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards