Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 7 september 2014

Jag tycker ändå att RGB är bäst av alla

Av Nina - 7 september 2014 19:26

Det höll inte hela vägen. Led med Roffe men oj, så bra han gjort det som kommit hela vägen till final four. Kotten och jag hejade som galningar men RGB hörde nog inte oss.

När vi tittat färdigt på tv så tog vi med oss Nemo på en svängom med racern. Kotten sov som en stock. Underbara höst.

I tre dagar har jag lyckats gå min tre kilometersrunda. Det känns toppen. I går gav Henrik mig den sista sprutan och idag åkte katetern. Är som en ny människa! När jag gick där och njöt av solskenet så började jag fundera på när jag ska sätta igång hästarna igen. I alla fall Libero. Cielo växer så det knakar och det kan han få göra ifred ett tag till. Fina, fina lilla C.

 
 
Ingen bild

Mari

8 september 2014 08:11

Vägen du fotat har vi haft som racerbana med häst! Det var tider det:)
Vissa var uppe på hästryggen 3 veckor efter förlossningen med första barnet, om det nu var så klokt? Fast då var man ung!;)
Snygg Pippi-tröja kottisen har :)

Nina

8 september 2014 11:40

Jag brukar köra där med Cielo! Det är kul med raksträckor.

Jo, men eftersom jag fick göra kejsarsnitt så har jag tillsammans med läkaren på kirurgen kommit överens om att ta det lugnt. Får inte ens dammsuga! Har dock provat att skura och byta sängkläder, tänker man sig bara för så funkar det.

 
Ingen bild

Mari

9 september 2014 15:27

Man ska väl inte rida heller så tidigt, 8 veckor tror jag. Vissa ska man inte ta efter ;)
Nä ,det är väl ett rejält sår som ska läka på rätt sätt också, men Henka vill väl gärna dammsuga!? Han kan ju rida Libero under tiden också :)
Har förresten en häst boendes efter den vägen, arabkorsning och akademiskt skolad, hos Anette.

Nina

9 september 2014 16:09

Jo, jag brukar se den när vi kör förbi. Den är fin. Har sett den någon gång när hon varit ute och ridit. Henrik dammsuger när man säger till, han ser dock inte själv när det behöver göras. Det är skitdrygt, vilket kommer resultera i att jag gör det själv. Tänker att allt får ta sin tid, viktiga är att man är försiktig :) Rida Libero däremot är han inte så pigg på. Matte däremot, han har anmält sitt intresse mer än en gång, han är nog lite sugen att prova.

 
Ingen bild

Mari

10 september 2014 15:49

Matte har ridit i sin ungdom alla pållar vi haft i byn :) Så nog kan han :) Zamba är nog ganska gammal, 18 år tror jag. Anette fick låna henne som sällskap till sin valack, och kvar blev hon, ibland saknar man en riktigt skolad häst. Travarna är det ju en himla fart på..
Jättefint namn förresten! Hugo Forsberg, kan det bli mer passande?:)

Nina

10 september 2014 17:02

Tack! Jag gillar också Hugo :) Då vet jag att det är safe att skicka upp Matte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards