Min spanjor Dorado

Alla inlägg under april 2015

Av Nina - 17 april 2015 20:30

I går var det två veckor sedan jag hämtade Libero från operation i Uleåborg. Idag tog jag stygnen. Det gick smärtfritt. Min underbara häst stod helt stilla. Idag har han fått prova att gå i lite större hage. Det gick bra. Inget spring. Han är klok min Libero. Det går inte i ord beskriva hur lättad jag är att det gick att rädda min vän. Hugos favorit. Kan inte och vill inte ens tänka på hur vår tillvaro hade blivit utan honom.

I morgon är det dags för vägning. Kan se att Libero tappat mycket i vikt. Medicinen gör att han äter precis så mycket han behöver för att hålla igång magen. Hela boxen är full med hö och hagen också. Eller inte nu. Cielo har varit där och städat, det är ju tur. Kanske inte ett så bra drag med tanke på att han också ska väga sig. Cielo bryr sig dock inte. Han känner sig inte överviktig, bara skitviktig :D

Av Nina - 16 april 2015 10:52

Cielos remsele sjunger på sista versen. En av remmarna till gjorden är sprucken i lädret. Jag funderar på ifall jag ska laga den genom att byta ut remmarna men tror det får vara. Köper nog en ny i stället. Vet du av en remsele till salu till ett vettigt pris så hör av dig.

Av Nina - 15 april 2015 21:08

Vi ligger i sängen Hugo och jag. Han sover lite lätt. Jag väntar på att han ska somna ordentligt så jag ska kunna hoppa in i duschen. För det här med att skrubba sig är en lyx som inte alltid är mig förunnad. Har liksom börjat fatta det nu. Det gäller att ha en plan. Vissa dagar kan denna aktivitet ske på dagtid, under övervakning. Då gäller det att placera babyn helt korrekt i dörröppningen för att kunna leka tittut, sjunga eller prata konstant för att göra sig påmind. Om detta inte sker så tar det inte länge innan orkestern skrålar för fullt i dörröppningen. När denna skrubbning sker på kvällstid är det lite lättare. Men, mot förmodan att man fått babyn i säng och att man själv inte är dödstrött och somnar vid läggning samt vaknar vid halv sex på morgonen av att någon nyper en i näsan.

Att gå på toa ensam verkar också vara en onödig lyx. Jag menar vem kan inte vänja sig med att kissa alternativt bajsa med öppen dörr eller med badrummet fullt av nya "inventarier"? Ett stycke baby sittandes i gåstolen samt ett stycke hund som verkar höra ihop med denna baby. Båda stirrandes på en, bara väntar på att man ska bli klar.

Egen tid, det är ett väldigt modernt uttryck. Det existerar inte här hos oss. Vi är alltid tillsammans Hugo och jag. Jag älskar varenda minut av det men ibland ska ni veta att jag också får egen tid. Det är när han sover, då brukar jag stänga dörren om mig. Stänger ute hunden och landar ändan på toastolen. Då sitter jag där, några minuter extra, bara för att jag kan. Det känns så himla lyxigt att kissa i fred och sedan bara kunna sitta där och lyssna på tystnaden. Det ni, "de ä kvalitetstid de".

Av Nina - 14 april 2015 19:27

Mysigt vi har det, Kotten och jag. Bestämde oss för att komma ut lite. Känns som att det regnat hela dagen. Vi tänkte ta en promenad med barnvagnen men ändrade oss och tog med Cielo på en tur i stället. Han blev väldigt nöjd. Måste säga att han är sjukt lydig den hästen. Jag lägger på honom vagnen och säger att han ska stå stilla medan jag lastar Kotten och det gör han. Han rör inte en fena förrän jag säger till. Han har Även denna dag skött sig exemplariskt när han fått komma ut och arbeta. Blir så stolt. Jag blir dessutom så glad när jag hör Gunillas ord eka i huvudet. "Han får inte röra sig. Det är livsviktigt att han kan stå helt stilla medan man selar på och av samt lägger på och tar av vagnen". Tänk vilken tur jag haft. Utan Leif och Gunilla så hade jag garanterat inte tagit så hårt på just den träningen och hade haft problem idag. Det är tur att jag tog hjälp av riktiga proffs när jag körde in honom.

Av Nina - 14 april 2015 16:58

Behöver inte skriva någonting, en bild säger mer än tusen ord. Tack Libero för att du klarade dig.

Av Nina - 12 april 2015 16:09

Vi åkte ut med Cielo en sväng. Hugo somnade i kärran. Gungar så mysigt när Cielo travar. När vi kom hem selade jag av och bytte utrustning. Sadlade hästen och drog på mig både hjälm och säkerhetsväst. Var så kul att få rida. Provade på lite mer idag. Snälla Cielo. Han gjorde sitt bästa och uppförde sig exemplariskt. Lyckades till och med få bilder idag.

Av Nina - 12 april 2015 12:09

Nu har jag bestämt mig. Ska klippa Liberos man. Jag vågar, vet att jag vågar. Den växer ju ut igen. Den är så stripig. Sommaren tog hårt på den och förhoppningsvis växer den ut och blir finare än aldrig förr. Om inte, så får han väl vara en häst med knoppar på tävling. Jag gillar knoppar :D

Nu ska jag göra mig klar för att sela Cielo. Han ska få sig ett pass, hans runda mage behöver det. Sedan ska jag rida lite. Oj, vad jag ser fram emot att få rida. Var så himla kul att komma upp på ryggen, på riktigt. Det bästa är att jag ser att jag kommer kunna hålla på med honom själv. Jag är laddad, vill vara med på Maria-kurs. Nu får det bära eller brista. Hinner jag inte så är det inte hela världen, men att ha ett mål är inte helt fel. Annars kanske jag kan vara med nästa gång och rida en häst per dag. Vackra lilla C, han kan också behöva komma ut och lufta sig lite. Å, vad jag känner mig taggad.

Har byggt en egen hage till Libero. Han har en lite mindre hage så han inte ska springa men han verkar nöjd med att få vara ute. Det är bra. Gillar när han är nöjd. Hans temp är nu nere på det normala och han är ännu haltfri. Låter honom vara en vecka till, sedan börjar jag lite lätt att få igång honom också. Hästliv. Det bästa som finns. Och bästa lilla Hugo som samarbetar med mamma.

Av Nina - 11 april 2015 21:42

Emme kom på eftermiddagen. Hon hade bestämt sig för att åka vagn med Cielo. Och det gjorde vi. Åkte på en långtur i det underbara vädret. När vi kom tillbaka så tog vi in honom i stallet. Drog av selen och på med sadel i stället. Tog med honom ut igen och helt odramatiskt hoppade jag upp på honom. Han känns inte maffig och mäktig som Libero men han är ändå speciell på något sätt. Han kändes trygg och stabil. Han stod helt stilla när jag hoppade upp. Han rörde inte en min. Red två varv och bestämde mig sedan för att det räckte som ett första försök. Jippi! Det går att rida på lilla C. Tror minsann jag ska släpa med honom på Maria-kurs. I morgon ska jag göra ett nytt försök. Men då ska jag åka lite längre. Längtar redan.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards