Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Nina - 8 april 2010 11:03

Sitter och går igenom lite uppsatser från det nationella provet i engelska när jag slår upp kalendern och inser att det idag är den 8 april. Den 8 april är en speciell dag, tyvärr inte på något positivt sätt.


När jag gick gymnasiet så hade jag en kille i min klass som jag umgicks med en del. Ska göra en lång historia kort. Han fick diagnosen leukemi och trots upprepade behandlingar så fick vi tillslut säga adjö. Han var en fantastisk kille, vänligare människa har jag nog aldrig träffat. Har många gånger funderat på varför det alltid är dessa underbara människor som verkligen ger oss andra någonting som råkar ut för hemska saker?


Hur det än är så lovade jag att lägga en blomma på hans grav minst en gång per år, helst den 8 april. Det har jag gjort, tyvärr inte alltid den 8 april eftersom jag nu bor här. Oftast är jag hemma i Kalix under påsk och kan då gå förbi hans grav. När jag inte är det, när jag är här hemma i Västerås så är jag väldigt noga med att sända honom en tanke, bara så han ska veta att det fortfarande finns människor här som tänker på honom, vi har inte glömt. Han vet att blomman kommer, men förmodligen inte förrän till sommaren.


Bilder från min vistelse i Thailand...

      

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards