Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Nina - 8 juli 2010 23:26

Pustar ut här jag ligger/sitter i sängen med min älskade laptop i famnen. Nemo snusar vid min sida. Idag var det dax att ta in hö. Vi har skottat så svetten lackade. Jag kom inte dit förrän halv sex men det är ändå några timmars arbete, typ 5 timmar. Jag är helt slut. Har precis duschat. Vi hann tyvärr inte klart. Vi har bara tagit in från den ena ängen ännu. Det blev helt sjukt mycket hö i år. Nu står fläktarna och brummar för att driva ut fukten ur gräset, hela stallet luktar nyskördat hö. Det är sommar!


Sov gott!

Av Nina - 8 juli 2010 00:08

Vet att det nu börjar bli ett tag sedan vi var iväg till Barcelona. Har dock inte återkopplat till resan ännu trots att jag lovat. Tänkte passa på att göra det nu. Kommer inte att skriva om alla dagar utan jag börjar med att skriva om saker som hände genom att dela upp dem i olika delar. Jag lovar dock att återkomma vid ett flertal senare tillfällen med del två osv. 


Dagen startade tidigt. Vi begav oss ut i spöregnet till tunnelbanan där vi löste tunnelbanekort och förberedde oss för vårt äventyr. Vi var tre tjejer och två killar som höll ihop och reste tillsammans. Här läser killarna kartan...

 


...och vi tjejer ägnar oss åt roligare saker.

   


Vi gick och gick och gick. Till slut var vi dyngsura (men fortfarande glada) och bestämde oss för att ta en fika.


Emma och jag

 

Johan

  

Uffe  

Och Sofia

    


Regnet fortsatte att ösa ner. Vi styrde kosan mot Picassomuseet. Vi hittade tyvärr aldrig slutet på den kön så vi fortsatte vår vandring mot Sagrada Familia.

  


Vi orkade dock inte gå mer innan vi fått lite mat i magen så vi bestämde oss för att dyka in på ett ställe där jag fick smaka den mest fantastiska mat jag någonsin smakat. Det var buffé, vegetarisk buffé. Så här glad blir man då!

    


När vi ätit klart och var redo att bege oss ut igen så hade himlen spruckit upp och vi fick ta våra första solskensbilder. Halleluja! Sedan blev det bara solskensbilder resten av semestern.

  

Vi besökte La Rambla, Parc Guell, Montjuic och åkte till lite olika delar av staden med vårt tunnelbanekort. Vi såg så mycket och gjorde så mycket men till det återkommer jag någon annan gång.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards