Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Nina - 27 juli 2010 16:27

Har inte blivit så mycket bloggande men det betyder inte att det inte händer någonting för det ;D


Igår ringde jag min "norrlandshovis". Dorado är lång i fötterna, han är inbokad på en skoningstid nästa vecka. De visste bara inte ifall de skulle hinna honom då eller om det blir veckan efter så jag vågade inte chansa. Jag är väldigt petig när det kommer till Dorados hovar. Är varje hovslagares mardröm ;) Står och hänger dem över axeln, påpekar hur jag vill ha min häst skodd. Vill absolut inte ha honom lång i tårna. Han snubblar alldeles nog, utan hjälp på traven. Har dock alltid så tur, hovisarna är supergulliga och tillmötesgående.


Min älskade norrlandshovis Lasse skulle höra av sig och Dorado skulle få nya dojjor innan vi åker. Är supernöjd.


Eftersom jag åker söderut på fredag så ringde jag även till Härnösands ridklubb och bokade in övernattning för Dorado. Har aldrig varit där så jag hoppas att det inte är alltför svårt att hitta dit :D


Lämnade in min Passat till Mekonomen igår. Den har någonting fel med det elektriska och jag tänkte att det är lika bra att ha det fixat innan jag åker. Lämnade in bilen 7.15 Klockan nio ringde en av killarna från verkstan och lät lite bekymrad. Den hade något fel i kommunikationen med ABSen. De hade inte grejorna hemma för att fixa det, var visst avancerade och ack så dyra reparationer som krävdes. Så fick jag snällt åka dit och betala 740 kr för ingenting. Fick nyckeln och körde hem igen. Skitsur! Tittade på Audin. Den är fortfarande min och jag funderar nu allvarligt på att låta pappa ta Passaten så tar jag tillbaka Quattron. Är bara ett problem, den har ingen AC. Jag dör utan AC. Vet inte hur jag ska göra. Ska jag trampa iväg till närmsta bilaffär och säga vad det är för fel på bilen (fick ett papper från verkstan där det stod vad som var fel) och ta deras skambud men ändå ha en kontantinsats till en ny bil, ska jag köra hem med min trasiga bil eller ta Audin som nu är i toppskick efter att pappa fixat den? Mycket att tänka på. Är bara så jävla tråkigt att lägga varje krona jag har på att fixa bilen eller betala veterinären (men veterinären känns ändå mer värt. Kan gå på Markan och fika och dessutom så är de alltid så trevliga när vi kommer dit).

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards