Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Nina - 18 juli 2010 10:31

Det finns sådana underbara människor där ute. Människor som bryr sig om andra och gör sitt yttersta för att hjälpa till.


Jag ser på min häst att han är ledsen. Han bara vilar hela tiden. Växlar bakben att vila på. Lägger sig ner och sover. Han får komma in tidigare på eftermiddagarna från hagen för att han ska kunna komma in och vila i lugn och ro. Bort från bromsar, mygg och knott.


Jag funderar och funderar. Tittar, iakttar och ventilerar. Jag läser och försöker ta reda på saker. Alla mina tankar snurrar och det känns som att jag vill göra allt, måste lägga upp en plan. Måste veta vart jag ska börja. Ska börja med blodprov för att se att han inte har någonting fästingburet. Vinglar och snubblar, kan vara någonting sådant.


Masserade igenom honom i morse. Kunde inte få in handen bakom bogbladet. Han var superhård på båda sidorna men mest på höger. Han hade dessutom rejält ont och blev riktigt irriterad när jag tryckte på en punkt en bit ovanför frambenet. Känner att jag behöver ta hjälp av någon som kan känna igenom honom. Vill att en kiropraktiker ska ta en titt på honom innan han ska in på kliniken för fler behandlingar. Vet att det måste var en veterinär till att behandla hältan. Känns dock som att jag bara behandlar symptomen hela tiden, jag vill veta vart källan sitter. Vad är det som gör att Dorado blir halt hela tiden?

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards