Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Nina - 18 juli 2012 21:43

Skrev en lista över allt som behöver göras och drog sedan med mig mamma ut på gården. Jisses, vilken lång lista det blev. Vi har jobbat och slitit i flera timmar och är långt ifrån färdiga. Började med att rensa ogräs i gruset på uppfarten. Vi rensade och rensade. Det blev superfint. Gick sedan på baksidan och grävde upp en buske som jag velat avpolettera i flera år. Den satt hårt men fick ge upp under mina starka nypor. Där busken stått grävde jag en grop och drog markduk. Fyllde den med jord. Det ska bli en blomrabatt. Började att gräva bort blommorna i den gigantiska rabatten bredvid. Den ska nämligen bort eftersom det ska bli en förlängning på altanen där, men det blir inte förrän nästa år. Jag gjorde inte rabatten klart eftersom det blev tråkigt, gör klart i morgon. Har gjort det jobbiga. Nu ska jag bara fylla mer jord, lägga kantsten och fylla på med blommor :) Mitt nästa projekt blev att skotta undan gruset och lägga markduk vid garageporten. Längs med porten lade vi vita stenplattor. Där soptunnorna står skulle det också läggas plattor men pappa lyssnade inte på det örat och när vi kom tillbaka efter en kort promenad med hundarna hade han hunnit ta bort allt ogräs, lagt markduk och fyllt grus. Men det blev i och för sig också bra. Medan mamma gjorde middag så passade jag på att gräva lite till. Ska lägga stenplattor mellan ingången till huset och postlådan. Jag var bara tvungen att få bort gräs och grus först. Projektet strandade dock och jag får göra klart i morgon.

Efter att jag käkat kände jag hur huvudet sprängde och fick då ta en tablett samt en tre timmars tupplur :) Har precis druckit vatten och ätit ett Bragokex. Ska krypa ner i sängen igen och gör med andra ord natt på riktigt nu så jag orkar pyssla på i morgon också. Det är ju så roligt när det blir fint :)

Av Nina - 18 juli 2012 10:29

Ska gå ut en sväng. Leta reda på en spade och trädgårdsarbeta lite ;) Känner att jag behöver få komma ut i...

Av Nina - 18 juli 2012 10:18

Jag började att rota reda på alla hästgrejor som ska med tillbaka till Västerås. Hittar spännande prylar lite överallt, i garaget, i vedboden, i förrådet och i mitt flickrum. Gör massor med fynd. Hittar grejor jag inte visste att jag hade. Det enda jag inte hittar är min röd/gula longerlina. Har sökt överallt. Har letat i båda förråden hemma i Västerås också men hittar den ingenstans. Skitdrygt. Men jag har hittat så mycket myggmedel, knottmedel, fästingmedel och flugmedel att Cielo kommer att klara sig en hel livstid :)

Anne hör av sig regelbundet och talar om att Cielo har det bara bra. Det känns skönt att hans hovböld har läkt ut även denna gång.

Jag vaknade tidigt i morse. Tog som vanligt en promenad och passade sedan på att åka till kyrkogården. Lämnade en blombukett till min vän. Han sover lugnt.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards