Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 25 juli 2012

Av Nina - 25 juli 2012 22:17

Jag spände för Cielo gör vagnen idag. Det var med lite oro i maggropen. Hade inte kört på över två veckor på grund av hovbölder och norrlandsresa. Cielo visade dock att jag inte behövde oroa mig. Han var lugn som en filbunke och jag körde ner honom på terrängbaneängen. Körde som vanligt runt två varv där och gick sedan tillbaka till stallet. Han travade glatt med sina nya barfotaboots och jag var ännu en gång stolt, å så stolt över min älskade vän. Det är verkligen roligt att köra honom för jag kan se hur roligt han tycker det är. Han är stolt, tar långa höga kliv och håller halsen i en fin båge. Ja, ni hör ju hur glad jag är.

I morgon är det dags för hovis. Han ska verkas på förmiddagen. Mamma skulle komma med och titta på min skatt. Han kommer nog att charma henne :)

Av Nina - 25 juli 2012 16:42

Strålande sol och över 30 grader varmt. Parken Zoo gör mig aldrig besviken. Ja, förutom att jag aldrig lyckas få någon sådan gigantisk basketboll. Hur mycket pengar jag än spelar bort så lyckas jag aldrig.


Det är i alla fall alltid lika kul att se alla djuren.


Av Nina - 25 juli 2012 10:46

Var på plats i stallet på förmiddagen i går. Tänkte ut och köra med Cielo. Hade dock inte selen med mig och den som jag brukar låna på plats satt på en travhäst ute på travbanan. Det går så väldigt dåligt att köra utan sele ;) Vi bestämde oss för att löshoppa i stället eftersom vi inte gjort det på säkert 8 veckor. Cielo var pigg och rask. Jag lät honom gå in de nya tofflorna. De var lätta att få på och av och de satt perfekt. Han tappade dem inte trots att han gav dem en ordentlig omgång. Det känns lovande. Han tyckte nog att det var skönt med dem på sig, han gick lite snabbare över gruset på stallplanen. Han hoppade som en Gud och jag njöt av att se honom röra sig. Han är verkligen en fröjd för ögat och jag ser nu hur han vuxit till sig. Han är inte en fölunge längre, han har blivit en häst, en stadig ettåring :)

Jag går fortfarande runt och funderar på om jag ska byta transport. Det är både ett ekonomiskt och ett emotionellt beslut. Dorado och jag har tillsammans åkt många mil i vår begagnade vagn. Jag har ju sadlat om och på taket syns ännu texten Flyingestiftelsen. Det passar ju inte riktigt till den spanska ädlingen ;)

Nu måste jag rappa på. En heldag på Parken Zoo väntar. Superkul! Jag älskar PZ.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards