Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Nina - 7 juli 2012 19:19

Har precis kommit hem. Åkte iväg till Max för att käka på en gång när jag kom från stallet. När vi käkat cyklade vi ner till Röda Torget för att kolla lite cruisingbilar.


Jag kände att det var min tur att hålla i tömmarna idag. Jag framförde mina önskemål och självklart fick jag göra det. Jag fick även sela på och spänna för på egen hand. Det kändes så stort. Cielo skötte sig exemplariskt och jag kände mig så stolt över att jag kört min egen häst helt själv! Lyckorus.


När jag tog in honom från hagen så såg jag att han fått en liten spricka i ena framhoven och jag hittade ett skumt hål där. Verkar som att han haft ännu en hovböld i lamellranden, i samma framhov som tidigare. Den verkar varit ytlig och spruckit av sig själv. Han var inte halt får se hur det verkar i morgon. Rengjorde ordentligt men funderade sedan på ifall jag inte skulle behövt raspa til hoven lite. Får kolla på det närmare i morgon. Nu är det rent i alla fall.


     


När vi kört fick han komma in och få sig en välförtjänt dusch. Det har varit otroligt varmt idag, soligt och kvavt.

   







Av Nina - 7 juli 2012 12:41

Var med Sofia till Little America i går. De hade tyvärr bytt ut sin meny denna helg för att anpassa efter raggarna på PowerMeet. Skit. Verkar inte som att det finns så många vegetarianer bland raggarfolket :) Jag fick mig en glass i alla fall. Även denna var anpassad efter raggarnas matglädje.


 

Av Nina - 7 juli 2012 12:26

Fick ett mess i morse. Det var min kollega som hade läst på pensionärsinternet att det var 70-100% luftfuktighet. Det känns. Kläderna nästan klibbar fast på kroppen. Jag ska snart åka till stallet och hämta in Cielo. Tänkte att han ska få ta en siesta innan dagens körning.


Jag var ut med Nemo i morse. Vi gick förbi Pegasus och Nemo reagerar alltid på honom. Tycker att det är helskumt med en blå häst. Idag vågade han dock nära, riktigt nära.


           

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards