Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Nina - 12 januari 2013 13:56

Jag hjälpte Liza med finaste W. Det gick superbra idag. Hon var avslappnad redan från start. Vi ökade på tiden och tömkörde i 30 minuter runt spåret i skritt.

Cielo fick stå inne och chilla medan vi tömkörde. Han verkade dock inte så chill, han var ganska på tårna (för att vara lilla C). Tänkte tömköra honom också men någonting signalerade att det inte var läge att ta honom på töm. Tog på honom en serreta och en lång lina. Han var grinig, irriterade sig på den skarpa nosgrimman och lyssnade inte särskilt bra (observera att jag är perfektionist). Jag arbetade med honom och fick honom lugn och fokuserad trots den ridlektion som pågick samtidigt. När de ridit klart och gick in så tog jag av honom grejorna och släppte honom lös. Han bara exploderade! Sprang i full galopp och sparkade bakut flera gånger på långsidorna. Jag höll andan och försökte att få honom att sakta in. Eftersom jag valde lilla ridhuset (20x40) så finns det inte alltför mycket utrymme att springa på. Det räckte gott och väl och Cielo hoppade, skuttade och skrek av glädje. Tillslut stod jag bara och stirrade på honom. När han sprungit klart tvärstannade han och kom skrittande till mig. Jag tog fast honom och händelsen var som bortblåst. När han kom in i boxen igen drack han massor av vatten och tuggade lugnt på sitt hö. Han var gamla vanliga Cielo igen. Det är inte lätt att vara liten och inte kunna springa i hagen. Det är så himla hårt och halkigt ännu. Jag är glad att flocken är förståndig, vill inte ha hemska skador av att de fläkt sig. Huuuu.

Av Nina - 12 januari 2013 07:55

Är snart på väg till stallet. Ska hjälpa Liza att tömköra sockerpinglan. Vi gjorde det i går också. Hon var spänd i början, massor med energi. Hon slappnade dock av mot slutet och var riktigt duktig. Hoppas det förtfarande sitter i. När vi är färdiga ska jag hämta in guldprinsen. Ska nog tömköra honom också. Det var ett tag sedan. Hoppas det är tomt i något av ridhusen så jag kan bygga upp en bana till honom.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards