Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Nina - 27 januari 2013 22:58

Håller på att uppdatera min sjukvårdslåda i stallet. Har idag köpt två jätteförpackningar med bomull, en bomullsförpackning på rulle, 20 gasbindor och kompresser som man klipper efter önskad storlek.

Jag köpte även ett kombitäcke i 125 cm. Det borde passa perfekt. Cielo har en ordentlig hals och så länge han har ponnystorlekar verkar det gå smärtfritt. Provade Bucastäcket och det är för tight i halsen. Han kan inte böja sig ner, ser väldigt obekvämt ut.

Av Nina - 27 januari 2013 22:44

Att åka upp med allt bohag finns inte på kartan. Jag har bestämt mig för att sälja bort alla otympliga saker. Lade ut soffan på annons. Det var en kille som tingade den direkt. Han satte in pengar på mitt konto och hämtar soffan på tisdag. Oj, vad tomt det kommer att kännas. Hade inte räknat med att det skulle gå så fort.

Jag måste ta en ordentlig rensning av förrådena. Har väldigt mycket prylar där. Har ett skåp med dörrar som kommer passa perfekt i sadelkammaren så det kommer jag bara att skruva isär. Men jag har kartongvis med hästgrejor!

Det mest otympliga jag ska ha med mig är Cielos speedcart. Jag har inga sulkyfästen på min transport. Jag skulle verkligen behöva hänga den på luckan, behöver lasta alla andra grejor i vagnen. Söker därför med ljus och lykta efter ett par sulkyfästen till en Kylingevagn. Säg till om du vet någon som har eller om du vet vart det finns att köpa.

Av Nina - 27 januari 2013 20:21

Nu har Cielo börjat vuxit i och börjat använda sin fina lädergrimma som han fick av Anna på jobbet. Han är superfin i den.

Av Nina - 27 januari 2013 12:44

Jag hittade denna smarta grej i Höökskatalogen. En sådan skulle Lilla C ha! Han är en hejare på att stå i maten och sedan äter han den inte eftersom "någon" haft labbarna i den.

Av Nina - 27 januari 2013 12:34

Kom i veckan. Emme och Milla hittade där ett täcke som de tyckte att Cielo skulle ha så han klarar den stränga vintern i norr.

Av Nina - 27 januari 2013 09:31

Nu har jag bokat biljetterna upp till Kalix. Åker upp i februari. Ska på fest :0)

Nu ska jag skaka liv i junior och ta en ordentlig morgonpromenad. Ska enligt dagens schema städa, måla och tömköra lilla C. Om energin räcker till så ska jag fixa lite i förrådet också. Måste söka reda på en grimma. Cielo växer så det knakar och alla grimmor är för små. Har spänt ut strl cob på sista hålet. Tur att jag har Dorados prylar på plats. Rensade ut alla grejor som är för små från skåpet i stallet. Putsade och plockade. Ska ta och tvätta allt och packa ner det. Alla grejor ser som nya ut :) Fina lilla C, tänk vad stor han blivit. Känns som i går han knappt kunde ha storlek ponny.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards