Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Nina - 19 januari 2013 19:54

Hämtade in lilla C nu på kvällen. Han kom glatt fram och stoppade ner huvudet i grimman. När vi kom upp på stallplanen så stod en snäll pappa och rengjorde sitt fina Umesläp. Han hade varit iväg med sin dotter på tävling, vilket hade gått riktigt bra. Jag frågade ifall Cielo fick titta på vagnen. Det gick bra. Han tyckte att jag skulle gå in med honom. Det gjorde jag. Jag gick först och Cielo gjorde som han alltid gör. Han följde tätt bakom. Väl på plats inne i transporten så spanade han in lyan. Han tyckte att den var riktigt fin, det tyckte jag också. Ett Umesläp ligger just nu högt på min lista över saker att köpa. På den listan finns även att köpa en häst, ett hus samt att bygga ett stall.

Jag rengjorde och tjärade alla fyra hovarna. Vi myste och borstade. Ställde in honom i boxen där han glatt tuggade på det hö som jag lastat in. Stannade kvar ett tag. Klappade och kliade. Det är så roligt att vara med lilla C. Han verkar dessutom inte tycka det är fy skam att hänga med mig heller.

Av Nina - 19 januari 2013 12:00

-18 och rått. Släppte ut C och gick tillbaka till stallet för att mocka. Han sprang ner till de andra. När jag var klar gick jag tillbaka för att kolla ligghallen, vattnet och att de alla var hela och välmående. Passade på att ta lite bilder på de små liven. Det är lite svårt att fota dem eftersom de föredrar närbilder :0)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards