Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 24 maj 2015

Från klarhet till klarhet

Av Nina - 24 maj 2015 23:43

Nu är vi på banan igen, Libero och jag. Min tränares ord ekar i huvudet. "När han är avslappnad och gjort allt du krävt av honom, beröm honom då genom att avsluta passet". Det fungerar utmärkt på Libero. Idag samarbetade han direkt. Han gjorde allt jag bad om och jag kände hur han smälte i min hand. Han var så fin. Att han dessutom tappat så mycket i vikt gör honom mer vacker än någonsin.

Cielo håller i sina kilon. Skulle behöva lägga i en högre växel på honom. Ska ta fram lite hinder och låta honom skutta lite. Då blir han glad. Göra träningen rolig men lite jobbig så kilona kan börja ge med sig. Ska satsa på detta i morgon. Måste försöka hinna honom på förmiddagen för sedan kommer veterinären och ska ge vaccin.

Jag är nu anmäld till första kursen med westernryttarna med mina pojkar. Hoppas jag inte ser ut som ett ufo med mina dressyrhästar. Vill ju bara ha hjälp att kunna rida dem. Cielo verkar inte vara något problem men Libero kommer garanterat att få sig ett pass i rundkorallen. Ser verkligen fram emot juni och vår nya utmaning. Hoppas allt går bra. Är roligt att ha ett mål. Blir så mycket viktigare att få hästarna i form och att hinna träna dem ordentligt så det inte känns som att jag kastar pengarna i sjön genom att komma dit med två halvfeta hästar som inte orkar göra någonting.

Jag har varit på Hööks och köpt mig nya ridbyxor. Det blev marinblåa. Jag provar alltid så många olika färger och avslutar alltid med ytterligare ett par marinblåa. Jag har även investerat i ett hopprep. Har hoppat lite redan idag. Det är jobbigare än man tror och superbra träning för flåset.

Bästa med dagen var ändå Emme. Det är så mysigt när vi träffas allesammans hos mamma och pappa, käkar och umgås. Hugo sover så bra sedan :) Emme är så gullig med honom. Leker och myser. Vill gärna sitta med honom och hålla. Vara nära. Mysungar.

Nu ska jag försöka få lite sömn. Är dock pigg. Sommarljuset gör mig alltid så här. Kan inte somna på kvällarna. Nu är det aldrig mörkt. Me like.

 
 
Ingen bild

Ingrid

25 maj 2015 17:06

Åh, vad roligt att ni har hittat varandra igen, du och Libero, Det spelar väl ingen roll om man får hjälp av/rider med westernryttare eller vem som helst med repgrimma eller vanlig grimma, huvudsaken är väl att både du och din häst känner sig säkra med varandra, då blir ju båda glada. Lycka till på kursen :D

Nina

25 maj 2015 19:22

Tack! Ja, du har så rätt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards