Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Onsdag del 1

Av Nina - 4 juli 2010 11:56

Frihetens dag! Befrielsens dag!


Steg upp 5.00 Hade redan dagen innan packat in alla mina grejor i bilen medan min gäst sov. Han somnade tidigt eftersom han skulle upp tidigt. Försökte fråga om han kunde hjälpa mig att bära ner lite grejor innan han knöt sig för natten. Det kunde han inte tänka sig eftersom han hade sin egen väska att släpa på. Hmmm. Jag blev inte förvånad. Packade klart och plockade iordning i lägenheten. Min gäst kollade på tv. Bar ner alla tunga väskor till bilen. Diskade. Rensade kylen och sprang ut med alla sopor till sophuset. Ställde in cykeln i förrådet och pustade sedan ut. Det gick säkert snabbare utan hjälp. När jag kom in igen sov han.


På morgonen ringde väckarklockan och jag vaknade lätt trots att jag bara sovit 4 timmar. Hos min gäst fanns det inte ett livstecken. Ropade till honom att han får stiga upp NU om han ska hinna med bussen till Arlanda. Han masade sig upp.


När han äntligen var färdig inne på toaletten så kastade jag in de lakan som jag hunnit riva från sängarna. På golvet låg en hög med handdukar. Jag tittade ut från toan och frågade vasst varför det ligger en massa handdukar på golvet. Det visade sig att min gäst tror att han bor på ett hotell för där gör man ju så. Jag förklarar snällt att han hade kunnat sträcka ut armen så hade handdukarna landat i tvättkorgen i stället. Precis där de ska vara. Jag raffsade snabbt ihop smutstvätten och kastade den i tvättkorgen. Muttrade lite för mig själv. Fy, fan vad skönt det är att jag bor ensammen. Väl klar i toan så kliver jag in i köket för att ta en macka. Blir helt kall. Min gäst har varit där. Det är vatten på golvet, det är vatten över hela bänken. I slasken ligger det kaffesump, eller nä, det ligger kaffesump över hela köket. Blir rasande torkar av skåpdörrarna och sliter fram dammsugaren. Tänker för mig själv att jag kommer bli vräkt från min lägenhet när jag dammsuger 05.20 på morgonen.


Jag stressar på min gäst som undrar var alla mina grejor är? Jag förklarar att jag förberett mig, att jag redan kvällen innan burit ner alla mina grejor i bilen. Han undrar om jag kan hjälpa honom att bära hans väska? Jag tittar på den enorma väskan och ler.


- Nä, tänk för att det tänker jag inte göra. Du kan bära din jävla väska själv!


Får en frågande blick. Han fattar inte varför jag är så jävla irriterad. Väl ute i bilen så stampar jag på gasen, klockan tickar och jag gör vad som helst för att min gäst ska hinna med bussen. Dumpar av honom på stationen, pekar åt vilket håll han ska gå samtidigt som jag sliter ut hans väska från bilen. Säger ett snabbt hej då och hoppar sedan in i bilen igen. Spänner fast säkerhetsbältet och gasar iväg. Ser i backspegeln att han står där, han har inte hunnit reagera. Jag bryr mig inte. Den emotionella och omhändertagande Nina har tagit semester. Styr bilen mot stallet och känner att jag äntligen kan slappna av. Nu är jag snart på väg norrut. Helt underbart. 


 
 
Evisen

Evisen

4 juli 2010 15:02

Äntligen är du fri!! Måste ha kännas underbart!!

http://www.metrobloggen.se/evisen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards