Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Nina - 7 februari 2010 10:41

Två snurriga saker hände mig igår. Var iväg och handlade på Ica Maxi igår. När jag kom ut från affären så fick jag leta bilen i 10 minuter. Hade helt glömt bort att jag bytt bil. Kände mig supersmart när jag till slut skramlade fram bilnyckeln ur fickan och såg att det inte var Audinyckeln.     


Den andra konstiga saken var att jag stekte plättar förra helgen (det ni här i södern kallar för pannkakor). När jag sedan, någon dag senare, skulle äta de plättar som blev över så kunde jag inte lokalisera dem i kylskåpet. Det gick någon dag till och i går hittade jag dem i micron. Hade ställt in dem där i stället för att sätta dem i kylen. Skumt. Virrigt.


Jag fodrade morgon i stallet idag. Kunde absolut inte somna igår så jag var helt sjukt trött när väckarklockan ringde. Väntade några sekunder innan jag klev upp, ville bara känna ifall kroppen var med idag. När jag väl var uppe på fötter så måste jag säga att ischiasen kändes lite bättre. Långt ifrån bra, men jag kan i alla fall röra mig. Jag kunde dock inte rida och att mocka var en pina men förutom det så var det en rätt så smidig morgon. Den var så smidig att jag fick känslan av att jag glömt någonting när jag satte mig i bilen och skulle åka hem. Har fortfarande inte kommit på vad det i så fall skulle vara.


Jag longerade Dorado. Han var inte riktigt med idag. Kändes som att han halkat tillbaka till ruta ett, var mer ivrigt och uppåt än långa, lugna steg. Jaja, får ta tag i det i stället för att klaga. Det är förmodligen mitt fel eftersom jag inte kunnat sitta ordentligt i sadeln på snart två veckor. Kommer inte ner, så fort jag försöker fixa till sätet så smäller det till i ischiasen. Det har jag aldrig varit med om förut, har alltid kunnat rida trots att det gjort lite ont. Har på grund av att jag inte kan sitta ordentligt i sadeln nu bestämt mig för att låta utreda min rygg. Ska ringa läkaren i morgon...om jag kommer ihåg.


  

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards