Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Nina - 15 februari 2010 22:12

Om du vill ha dig ett gott skratt, gå då in på Kryddans blogg och läs om hästhotell.


Kram på er och sov gott!

Av Nina - 15 februari 2010 19:45

Slutade sent idag, gick förbi Milla när jag traskade hem från jobbet. Lilla Emme låg i soffan, hon bara glodde på mig när jag klev in. När Milla gick på toa så blev jag ensam med henne. Lät henne ligga kvar i soffan, har lärt mig att hon dregglar när man lyfter upp henne. Medan Milla var på toa så somnade hon. Så fort jag försökte lirka loss mitt finger så tittade hon på mig.


Alltid när jag vill ha Emme och sova så sjunger jag Bamses saga till henne. Den går så här:


Bamse och Lille skutt hoppa' ut i skogen,
då kom skalman trampeli svamp, snubbla på en katt.
Bamse sa kom hit kom hit,
kisseli kisseli kisseli kissemiss,
så ska du få en köttbulle när vi kommer flam.
 

Snart så såg dom farmors hus långt upp på kullen,
Lille skutt han sprang så fort hela vägen flam.
Då sa Bamse "Nu springer du för fort för fort, vänta på oss alla.
Vi har inga långa ben o Skalman han är tlött." Tlött...

Kom in kom in i stugan min så ska ni få äta,
köttbullar med lingon på o glass i stora lass.
Vill du inte ha nån honung stora starka Bamse?
Nej tack, nej tack inte nu för jag är så mätt.

Då sa lille husmusen "Honungen e stulen!"
Bamse sprang så snabbt, så snabbt, fånga' janssons katt.
Ajsing bajsing lilla katt du får ont i magen.
Inte hitta på nåt bus. Spring till farmors hus.

Så var sagan slut...

Håller hårt för att vara så liten   

  


Har sjukt ont i ryggen idag. Tro det eller ej, men jag ringde läkaren förra veckan så jag ska gå dit i morgon och låta honom försöka ta reda på vad som är galet. Hehe, lycka till!


Kunde tyvärr inte rida idag. Var knappt så jag kunde byta växel i bilen. Helt ofattbart! Nu har jag klagat nog på denna lilla krämpa. När jag kom ut till stallet var Dorado redan inne. Jag mockade och halmade. Han är så rolig när man mockar när han är med i boxen. Han tittar noggrant på allt man skottar ut och försöker att hålla sig undan så gott det går.


Ny härlig, gooood halm, mums.   


De dagar jag inte rider brukar jag alltid fixa med någonting annat. Idag tittade jag på oredan jag har bredvid Dorados box. Funderade på att ta tag i och röja upp och torka av lite damm, men jag orkade inte. Tog i alla fall en bild på oordningen.


På denna bild är det helt ok...   


Flyttar man blicken lite längre åt höger så ser man...

   


Ska fixa det någon dag, bara inte idag :)


Nu ska jag ta ett bad och sedan krypa ner i sängen och sova med Nemo. Tror att han tjuvstartat.

      



Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards