Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Hästköp, husköp, stall och...banken

Av Nina - 24 januari 2013 18:20

Besökte banken idag. Med värderingen på gården i handen satte jag mig bredvid den bankman som jag blivit tilldelad. Han kliade sig i huvudet och höjde ögonbrynen när han läste mina papper. Han var tyst, bläddrade och letade. Han började plötsligt prata om hur exotiskt det verkar vara, han ställde 10 000 frågor, kollade pantbrev och min kreditvärdighet. Allt var i sin ordning, jag har dessutom saker värt många pengar om jag inte sköter mig. Det var bara ett problem. Jag ska låna för liten summa pengar! Hur är det ens möjligt? Han skulle kalla till ett bolånemöte och diskutera min situation. Detta var en för honom ny situation, man kan inte köpa så här billiga gårdar i södern. Jag blev stum och frågade försiktigt varför man inte får låna den summan? Det var bankens policy. Jag tog tillbaka mina papper och sade att jag kollar med en annan bank. Han ville dock inte det eftersom jag är nyckelkund hos denna bank. Låter fint. Han skulle återkomma senast tisdag nästa vecka. Blir bara så frustrerad. Allt tar sådan tid! Jag vill att allt bara ska bli klart! Jag vill känna att allt är löst. Jag vill ge pappa klartecken att fixa stallet så jag vågar säga upp Cielos stallplats och få ytterligare en häst i min ägo.

 
 
Ingen bild

Olle

24 januari 2013 18:26

Det kommer lösa sig och du kommer snart vara där du förtjänar!
Du är så himla bra Nina hoppas du vet det =). Västerås kommer sakna din energi ska du veta KRAM

Nina

24 januari 2013 18:58

Tack Olle! Du är så snäll :0) Saknar dig min fikakompis. Hoppas du har det bra på ditt nya jobb. Jag kommer att sakna Västerås även om mitt val känns helt rätt. Kram!

 
Ingen bild

Kim

24 januari 2013 20:22

Tja NIna! Du när flyttar du? Hoppas allt löser sig och att du får ett riktigt bra liv uppe i Norr. Kram Kim

Nina

24 januari 2013 20:48

Tack! Det hoppas jag också :0) Jag flyttar till påsk!

 
Ingen bild

Anki

25 januari 2013 00:00

Har du hittat någon häst? Har du tänkt köpa en till unghäst, eller "färdig" ridhäst?

Nina

25 januari 2013 05:56

Jag hade först tanken att köpa ett föl men har nu bestämt mig för att köpa en unghäst. Jag vill ha en häst jag kan börja rida på.

 
Ingen bild

Kim

25 januari 2013 00:30

Tja! kanske inte har med ditt blogginlägg att göra men iaf. Du kan följa min blogg om du vill. mylifeaskimfromell.blogg.se

Ha det bra! Kram Kim

Nina

25 januari 2013 05:56

Tack!

 
Ingen bild

Jessica

25 januari 2013 07:15

Jag vet... du köper en lipizzaner åt mig i samma veva, jag menar att då får du kanske lite mer lån, hahaha! Nä kusinen, det löser sig när banken insett att hus inte kostar många pengar här uppe och speciellt kanske inte dit du ska flytta. Kram och trevlig helg!

Nina

25 januari 2013 07:23

Om det vore så enkelt!

Trevlig helg! Kram!

 
Malin Johansson

Malin Johansson

25 januari 2013 07:23

Ja det är krångligt med dessa banker! Bara pressa dem nu...

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Nina

25 januari 2013 07:49

Jag får nog göra det :0)

 
Ingen bild

Linda

25 januari 2013 16:34

Bendito!!! :-)

Nina

25 januari 2013 18:43

:0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards