Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Nina - 4 april 2013 22:43

Har haft ute Libero på eftermiddagen. Han var mycket mer avslappnad idag så jag vågade lämna honom i två timmar. Han tog sig tid att gå runt, lukta lite, gräva lite, vila i den gassande solen, ropa till Cielo för att se om han ännu var kvar i stallet, prata med hackspetten och titta på omgivningarna. Jag parkerade en stol i snödrivan och satte mig där för att vakta häst/lapa sol.

Libero blir mer lugn för varje dag som går. I morse kunde jag ta av honom täcket utan att måsta sätta fast honom. Han var spänd som en pilbåge men hoppade inte på mig. Nu i kväll kunde jag ha honom lös i boxen medan jag sprättade bajset i ett hörn av boxen. Jag kunde även få på honom täcket utan att knyta fast honom. Det känns som en jätteseger. Libero gillar verkligen att sitta fast i boxen, det är trygghet för honom. Det är väldigt uppenbart.

Cielo fick vara ute från åtta på morgonen till tre på eftermiddagen. Han spenderade sin tid med att springa lite och vakta grinden men framför allt spenderade han både kraft och tid på att släpa runt det granris som pappa sågat bort från granarna.

Det var två nöjda pojkar som fick sin kvällsrykt denna kväll. Tänkte göra samma i morgon. Tänker dock försöka köra lilla C om inte annat så ska jag tömköra. Hoppas Libero kan vara ute lite längre utan att bli alltför rastlös.

Av Nina - 4 april 2013 17:44

Kommer mer bilder i kväll. Har gjort sovrummet klart. Har packat upp nästan allt från vardagsrummet. Har hängt upp en gardin i ena fönstret i köket. Finns dock inte med på bild. Har fått upp min köksklocka och Nemo har provlegat mattan i köket. Den var bra. Tavlan med hästarna har min mormor broderat. Den är superfin! Byrån hittade jag på kallvindan. Fick hjälp att bära ut den i går när min moster var på besök. Den är stor men det gör ingenting för mitt sovrum har massor av yta över.

Har även roat mig med att mäta toaletten och köpt kakel. Jag har även mätt sovrummet och hallen. Har beställt nytt golv. Ska även byta väggarna. Ska sätta Regina linje från Moelven. Det kommer bli skitsnyggt.

Av Nina - 4 april 2013 09:28

Sitter och käkar frukost. Har bästa utsikten. Njuter av att dagen startat. Tänker på Liza och hoppas på att hon har det bra. Det finns många saker jag saknar med Västerås och Liza är en av de sakerna. Men om jag skulle få välja mellan att bo här och att flytta tillbaka till min etta i Västerås så är inte valet så svårt. Jag älskar snön, solen, värmen, ljuset, att ha stallet på gården och att bara kunna gå förbi och klappa när jag känner för det. Jag älskar att ha mycket yta att röra mig på och att kunna ta dagen som den kommer. Jag vill inte känna att hela min tillvaro går ut på att jaga tid och ännu mera tid. Här kommer tiden helt naturligt och det gäller bara att göra någonting vettigt av den, annars är dagen plötsligt borta.

Idag ska jag röja upp och få ordning i vardagsrummet. Ska försöka få upp lite gardiner också ;)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards