Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Nina - 21 april 2013 20:18

Det är underbart att inte behöva ha söndagsångest. Har haft det i så många år och nu känner jag mig bara taggad inför en ny vecka. Denna söndag har gått fort. Jag har varit ute sedan sju i morse. Kom precis in.

Tog ut Cielo på töm direkt på morgonen. Han uppförde sig som en ängel och vi gick och gick, upptäckte nya vägar. Det var så spännande tyckte min lilla häst. Han släpper sjuka mängder med hår och stövar massor. Svart häst, hur tänkte jag där? Hoppas fortfarande på att han ska skimla av ;)

När vi kom hem tog jag av honom grejorna och klädde på Libero i stället. Han fick longera sig och blev nöjd.

När båda hästarna var färdiga fick de gå ut i hagen. Libero har ätit och solat sig i åtta timmar! Han var inte så noga med att gå in. Han har förstått hur skönt det är att vara ute. Har gjort en lite mindre hage till honom och det gillar han. Det känns tryggare så. Han fick på sig Dorados gamla täcke eftersom det kändes lite blåsigt. Han är inte direkt den svettiga typen ;)

När jag släppt ut hästarna åkte jag och fikade hos min faster. Hon hade mängder med olika sorter och jag behövde inte äta lunch när jag kom därifrån. Medan jag varit borta hade mamma och pappa anlänt. Jag dikade lite för att få bort de mängder med vatten som just nu vill passera min gård. Sedan städade jag bilen invändigt. Det kändes verkligen att det var ett tag sedan.

Plockade fram ännu fler täcken som Libero fick ärva av Dorado. De passar bäst i halsen på honom. Han är så lätt att klä på nu förtiden. Han står helt stilla och är avslappnad. Nöjd Nina :D

Vi grillade och när vi käkat fick jag hjälp av min mamma med lite papper. Skönt att få ordning. Jag hämtade in hästarna och mamma och pappa åkte. Men jag gick inte in. Älskar att vara ute och plocka. Satte mig en stund och planerade lite för sommaren. Nemo sprang runt ute på gården och jag bara njöt av min tillvaro.

Innan jag gick in passade jag på att titta till hästarna. De sov. Många nya intryck för Libero. Och inte har han sett de minsta skärrad eller orolig ut. Han har bara stått där och vilat i solen. Duktig häst!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards