Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Nina - 16 april 2013 19:19

Jag ogillar när snön börjar smälta. Det blir blött och halkigt. Man måste ha stövlar och det gör inte situationen bättre. När jag skulle hämta Libero från hagen så lyckades jag. Blir så less. Han kan ibland vara lite spänd när man ska gå från hagen. Har att göra med att han blir lite uppspelt av att vara ute. Som vanligt tvekade han att gå ut genom grinden. Han lyckades dock övertalas. Han kunde dock inte få ordning på fötterna och uppenbarligen inte jag heller. När han hoppade till och tokade sig hade jag inte en chans. Jag fick en bog i sidan och tappade balansen, jag stöp i backen. Skrämde hästen till döds och dödsrycket gjorde att han på något sätt kom åt mig med en hov. Den prickade mig rätt på smalbenet och hästen blev helt förstörd. Jag bet ihop, försökte att lugna honom samtidigt som jag gjorde mitt bästa att överhuvudtaget kunna stå på benet. Jag stod länge länge och försökte prata honom ner på backen. Lyckades till slut. Tog min häst, mitt onda ben och började att traska, varv på varv runt gården tills han var helt lugn. Han är väldigt lätt att få ner på jorden även om han blir läskigt stor när han kommer upp i varv. Det gäller bara att vara nog modig och hålla sig kall...för hans skull. När han sänkte huvudet och slickade sig runt munnen avgjorde jag att han kan få gå in i stallet.

Nu sitter jag i soffan med Nemo i famnen, han tycker synd om mig. Det värker i benet och jag kan redan se hur illa det kommer se ut. Det känns liksom hur blått det kommer bli :/

Av Nina - 16 april 2013 15:50

Jag brukar köpa dessa på Markan! Det är bara där jag hittat dem. Gillar dem starkt. Idag när jag skulle tanka gick jag in på macken och där låg de. Mina favvogodisar! På macken i Övertorneå! Tänk som jag letat. Hade nästan glömt bort dem.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards