Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Nina - 1 september 2013 21:25

Jag känner mig glad. Har denna helg fått nya bekantskaper och vänner. Kommer till det snart. Håller lite på det.

I går var jag med mamma till Ikea. Vi var där i fyra timmar och det kändes som en tripp värt besväret. Jag hittade lite fina detaljer till stallet och bra grejor till mitt hem. Hittade även en supersöt fönsterlampa. Har tittat på den länge och slog äntligen till.

Innan vi var till Ikea så passade vi på att titta in på Hemtex. Jag hittade en gardin till köket. Det var min pappa som tipsade mig om att jag kanske skulle köpa mig lite gardiner. Haha, han är så klok min far. Trodde inte han märkt att jag var utan. Jag hittade även de handdukar som jag sökt så länge. Pippimönstrade! Min toa kommer att bli så fin. Nu har jag matta, handdukar och duschdraperi i pippimönster. Det är inte bara toan som kommer att bli fin. I sovrummet har jag en pippimatta, likaså i köket. Där har jag även pippimönstrade stolsdynor. Endel har blommigt eller enfärgat, jag har pippi på pippimönstrat. Det har jag alltid haft :)

Väl hemma spraymålade jag stolparna som ska vara i boxfronterna. Superfint blev det.

Pappa var med jaktlaget på middag. När jag skulle hämta honom fick jag ett helt gäng gossar med mig. De tågade vidare mot utgång. Jag kände mig snäll och lovade dem skjuts. Vi hade supertrevligt hela vägen. På natten hämtade jag hem dem och det var minst lika roligt. En fantastisk kväll/natt med nya vänner.

I morse var det segt. Efter att ha sovit i tre timmar gick jag ut och gjorde i ordning stallet inför hovis besök. Jag har världens bästa hovis. Han är dessutom en god vän till mig. Vi pratade och skrattade i flera timmar. Pojkarna blev superfina i fötterna, som vanligt.

Efter hovis åkt så gjorde jag mig i ordning och åkte iväg till mormor. Hjälpte mamma att stryka gardiner. Jag är för övrigt väldigt bra på det. Gör det mycket hellre än att putsa fönstrena. Mormor var med och övervakade mig hela tiden. Hon pratade med morfar och vi hade det mysigt.

Väl hemma igen, med thaimat i magen satte jag fart. Åkte iväg till betet och hämtade Cielos vagn. Hade tur, älgjägarna var där och jag fick hjälp med att lasta på den på hästtransporten. När jag kom hem lastade jag in de 13 säckar med spån som jag fick från snickeriet i går. Nu är det fullt med spånbalar och säckar i den del som jag lagrar spånet i. Härligt! Plockade in hästtäckena i garderoberna i garaget. Hade så många fler täcken än jag räknat med. Det är bra :) Kastade ytterligare ett träns i olja. Började att måla den låda som jag tänker bunkra ved i till vintern. Tänker bara springa ut och hämta en omgång. Det kommer att vara för kallt för att springa in och ut för några vedpinnar. Tar allt på en gång och kan då ladda till morgonelden.

Nu ska jag jobba lite och sedan stänga mina två blå för i kväll.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards