Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 3 september 2013

Av Nina - 3 september 2013 23:34

Jag har inte målat på över sex månader. Har varken lust, inspiration eller tid. Jag har länge funderat på den målning jag vill ha i vardagsrummet. Tänker måla direkt på väggen. Tänkte måla Libero, Cielo och Emme. De tre är det viktigaste jag har. Samtidigt funderar jag på om jag vill ha hästarna på väggen hemma. Kanske jag skulle måla någonting annat? Ja, ni hör ju. Så länge jag inte lyckats bestämma mig för vilket motiv jag ska måla så fortsätter väggen att gapa helt vit. Bjuder i stället på några favoriter från förr. Först mina klenoder som blev kvar i Västerås. Det är två av mina favoriter.

Dessa två kom med mig hem och finns på väggen i mitt kök. Helt malplacerade.

Min absoluta favorit. Den hänger i Västerås. Mina kompisar köpte den och jag tror att den hamnade i deras hall.

En sista. På bilden var den inte klar ännu. Den hängde också med mig hem. Passar dock inte i mitt hus. Funderar på om jag ska hänga den i stallet.

Sommaren är snart slut. Jag har bara åkt longboard två korta svängar. Förstår inte hur jag missat denna aktivitet. Har knappt luftat cykeln heller. Det är kanske därför inspirationen låst in sig och gömt nyckeln.

Av Nina - 3 september 2013 20:16

När jag kom hem idag så luktade det rå falukorv, skog och hund i mitt hus. Bytte om, fodrade hästarna och förberedde mig på storstädning trots att jag gjorde det i söndags. Jag hade lite tur för pappa bestämde sig för att åka hem till mamma en sväng. Jag for fram med städutrustningen som en virvelvind och plötsligt doftade hela huset. Nu är jag nyduschad och sängen är renbäddad. Längtar till jag ska sova :)

Jag passade på att rensa min gamla kalender. Har inte riktigt tagit mig för att göra det. Har krampaktigt lyckats hålla kvar i en liten bit av mitt gamla liv. Mitt liv i stan. Hittade brevet jag fick av Edward aka Linda P.

Hittade även bilder på tavlorna jag målat. Den på Dorado hänger i Emmes rum. Den på Cielo som föl hänger hos mamma och pappa. Jag hängde upp bilderna på tavlorna på väggen ovanför mitt bord. Tog en kopp te och lutade mig tillbaka. Älskar mitt jobb.

Av Nina - 3 september 2013 11:24

Kom ut till pojkarna i morse. Libero hade lyckats vara och riva sig på benet. Rengjorde såret lite snabbt och kollade över situationen. Var lite svullen, inte varm. Får ta in honom och se över det bättre när jag kommer hem. 


När jag kom till jobbet landade jag med en stor kopp te i handen. Härligt att vara här före ungdomarna. Det är väldigt tyst och stilla. Dagen flyter på men den känns väldigt seg. Slutar tidigt idag och borde vara hemma senast tre. Härligt!


 



Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards