Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Nina - 7 september 2013 22:49

Libero har fått sig en kort ridtur på kvällskvisten. Han var väldigt spänd och i gasen. Longerade först och han kom snabbt ner i varv. Hoppade upp och han lyssnade bra på bettet. Det gillas. Han tycker om sitt nya Nova med genomskinliga bettskivor. Har Nova på Cielo också. Han var väldigt rörig i munnen men när han fick Nova så blev han mycket bättre.

Stallbygget går hela tiden framåt. Nu har Cielo fått ett hus, 10 kvm. Det är mycket kvar att göra innan han kan bo där. Ska målas, sätta boxlås, plåtarna mellan väggen och taket ska upp och galler ska sättas för fönstret. Vi ska även sätta in gummimatta. Men sedan har han en helrenoverad bostadsrätt ;)

I morgon ska även Libero få sin box klar. Den är lite större än Cielos. Jag är så glad i hela kroppen och min pappa ligger högst upp på listan över personer jag gillar bäst! Han har byggt mitt drömstall!

Av Nina - 7 september 2013 10:06

De har en sak gemensamt. Kommer till det snart. Tar allt från början.

Fredag eftermiddag. Hoppade glatt iväg till bilen för att åka hem. Startade bilen och backade ut från parkeringen. Så här långt var allt grönt. Stannade och gjorde allt färdigt för avfärd.

Precis när man ska svänga ut på vägen finns det en grop. Har kört i den hela veckan så det hoppar i bilen. Denna gång var jag fast besluten om att undvika den. Och det gjorde jag. Höll åt sidan. Tog då i stället en helt annan grop, i form av ett dike.

Fan! Var det enda som kom över mina läppar. Lade i backen trots att jag hade full förståelse för att denna gång kommer fyrhjulsdriften inte att kunna hjälpa mig. Tryckte upp dörren och den annars höga bilen var denna gång väldigt hög. Tittade på alltihopa och bröt ut i ett gapskratt. Där stod Mavericken, likt Titanic, med rumpan upp i vädret. Hängandes över dikeskanten. Skyndade mig tillbaka och lyckades få tag på vaktmästarna. De kom snällt och hjälpte mig att bogsera bilen. Min pansarvagn. Han fick bara några sprickor i spoilern. Jag har ju hela tiden sagt att säkrare bil än Mavericken får man leta efter. Han har nu bevisat det. Mavericken blir kvar, trots att man får leta efter en törstigare bil.

Av Nina - 7 september 2013 09:28

Nu ska jag ta tag i min dag. Har massor att göra :)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards