Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 23 september 2013

Av Nina - 23 september 2013 14:38

  

Jobba inte för mycket.

Låt inte känslorna stanna i era bröst.

Prata.

Bråka aldrig om pengar.

Våga säga nej.

Våga säga ja.

Våga vara lycklig.


Kristian Gidlund 1983-2013

Av Nina - 23 september 2013 07:32

Jag hoppade upp på Libero utan att någon var i närheten. Lade på honom Cielos hoppsadel och tog med honom ut. Han var väldigt ivrig. Full av energi. Jag kände att det inte var en bra idé. Gjorde det i alla fall. Longerade länge och bytte varv ett flertal gånger. Han hade energi för fler hästar än en. När jag longerat klart tog jag ett djupt andetag och drog säkerhetsvästen mer tight. Kontrollerde hjälmen och utan att tänka för mycket så kastade jag benet över sadeln. Underbart. Han stod stilla och väntade på kommando. Skänklade på honom och han gick med bestämda steg. Jag red varv på varv, superglad över att han skötte sig så bra. Min första känsla stämde inte alls. Var nog bara nervös för att jag var helt ensam på gården. Inte ens grannen var hemma. När jag ridit ett tag kände jag att det fick vara nog. Bestämde mig för att avsluta innan han ledsnade på att åka runt.


När jag kom in tog jag av grejorna och släppte ut pojkarna. SnyggHenka kom. Han satte in ventilationen i boxarna medan jag fixade pizza. Medan pizzan var i ugnen passade vi på att hämta in pojkarna. SnyggHenka är på träningsläger. Han håller på att vänja sig vid livet som stallpojke. Lektion ett: Att hålla upp grinden när jag tar in hästarna :D

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards