Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Nina - 27 september 2013 14:39

Fick ett brev i min låda. Det var min kära fd. kollega Irmeli som stod för skickningen.

Vadå fördomar? Haha!

Men oj, vad jag kommer att dofta på söndag när jag springer runt i min orange HellyHansen.

I brevet låg även en artikel. Den handlade om en kille som lämnat Västerås och bosatt sig norr om Polcirkeln. Klok kille. Känns bra att det finns fler som förstått vad livskvalité är.

Av Nina - 27 september 2013 08:05

Fy, vad det regnar. Jag ogillar regn...skarpt. Cielo ville inte gå ut i morse och jag förstår honom. Det ville inte jag heller. Drog regnjackan tight och fällde upp huvan när jag trampade iväg ner till stallet. Klädde på pojkarna och fyllde på massor med mat så de skulle hålla värmen. Slutar jobba klockan ett, hoppas det slutat regna då. Gjorde eld i pannan så det ska vara varmt och härligt inne när jag kliver innanför dörren efter jobbet.


I går var hödag. Min kusin kom med ett gäng balar och jag åkte iväg till Kalix. Där fyllde jag hästtransporten med småbalar. Var hemma sent och efter att jag fodrat hästarna ville jag bara sova. Trött, så trött. Det är tufft att kroppsarbeta när man är van att bara vända papper hela dagarna   . Får ta tag i att tömma transporten när jag kommer hem. 


När jag åkte från jobbet i går funderade jag igenom allt jag fått och allt bra som hänt under de fem månader som jag bott här. Helt otroligt. Jag måste verkligen ha peakat mitt liv. Detta år måste vara det år som jag ser tillbaka på när jag sitter på hemmet. Att jag dessutom, helt otippat, fick snyggHenka in i mitt liv känns som en bonus jag absolut inte räknat med. 


Fina Dorado efter en ridtur ute i Strömsholm.

 


Spanien med ett glatt gäng. Längtar till solen och värmen...

 

           

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards