Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Nina - 12 mars 2010 21:36

  

Av Nina - 12 mars 2010 20:51

Ibland kan det kännas lite skumt att möta andra hästar och ryttare ute i skogen. Dorado och jag kan ibland se ut lite som vi vill. Vi gör dessutom lite som vi vill. Om vi vill vara ute och busgaloppera i skogen så gör vi det, utan att skämmas. Jag är inte alltid så brydd om att matcha alla grejor heller när jag bara ska ut i skogen. Man förväntar sig inte riktigt att möta någon annan. Eftersom vi inte är så hysteriska på prylar i vårt stall så behöver man inte rida därifrån med värsta trimmade utrustningen. När man däremot möter andra ryttare med tipp-topp utrustning så känner man sig lite lumpen. Men inte för att jag egentligen borde bry mig, för jag vet ju att allt klär en skönhet. Jag behöver inte pimpa min häst för att han ska vara vacker.


Idag mötte jag två ryttare i skogen. Deras hästar var klippta i fina frisyrer både på kroppen och i manen. De hade varma ländtäcken i den gassande solen. Alla benen var täckta med snoffsiga benskydd. Det var ordentliga bett och tygeln var kort så kontakten med hästen inte skulle kunna störas. Där satt jag på min lurviga häst och spottade hår när vi galopperade. Att dessutom galoppera i skogen var inte målet med deras ridtur. De var mer skrittmänniskor. Uteritter ska gå i ett lugnt tempo, det är säkrast så. Då känner jag mig ännu mer rolig. Speciellt efter att jag nästan lyckats galoppera förbi dem (över dem) eftersom hjälmen halkat ner.


Ja, mamma du läser helt rätt. Tänk vad jag mognat. Casper var alltid pyntad från topp till tå. Nu fokuserar jag mer på hästen, inte på utrustningen   .

Av Nina - 12 mars 2010 20:46

Då har jag hittat det mest självklara tecknet för ålderdom. Jag fyller 31 år den 6 april och har nu hittat det första gråa hårstrået i mitt kolsvarta hår. Det syns! Det är egentligen en ren underdrift att kalla det grått, för det är inte grått. Det är helt vitt. Ser dessutom väldigt friskt ut, riktigt skimrar och glänser. Garanterat lite extra bara för att håna mig. Suck!


Milla har fått permis från lassa och är hemma under helgen. Håller tummarna för att hon ska orka vara hemma hela helgen och få vara med Emme.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards