Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Nina - 25 mars 2010 19:18

Hittade en hundtidning på jobbet tidigare i veckan. När jag slog upp den så hittade jag ett test. Testet gick ut på att ta reda på hur lycklig ens hund är. Nemo fick utmärkta resultat. Testet var dock lite missvisande eftersom jag fick dåligt med poäng på tre frågor av sju :) På frågan om hur mycket pli jag har på min hund fick jag ta svartalternativ B. Vi jobboar på det, men det är fortfarande mest hunden som bestämmer om den vill lyda. Oftast vill den inte. Det passade in på min lilla terrier. Fråga tre handlade om hur mycket hunden är ensam per dag. Där fick jag två poäng av tre möjliga. Jag svarade: Jag skyller på läkarbesök och smiter hem på lunchen och tar ut hunden, så max fyra timmar i sträck. Chefen börjar däremot att undra vad det är för fel på mig? Jag hade aningen problem med fråga 5. Visste inte riktigt vad jag skulle svara på frågan om hur mycket hunden vilar per dag. Fick i alla fall svara: Nästan jämt. Han vaknar bara om det är jordbävning - eller om han hör rasslet av torrfoder. Tyvärr är min lilla terrier och jag inte lika aktiva. Han vill helst bara ligga på soffan och mysa medan jag helst vill vara ute. Han vägrar att röra på sig om det regnar och han hatar snö.

 

Vi lyckades dock tillslut skrapa ihop 17 poäng. Lysande resultat. Motiveringen löd: Din hund måste vara en av de lyckligaste varelserna på jorden. Du är en föredömlig hundägare. Du har förstått och lyckats hålla rätt balans mellan kärlek och ledarskap samt aktivitet och vila. Hos dig har hunden det trygga hem varje familjemedlem förtjänar.

 

  

Av Nina - 25 mars 2010 17:37

Milla opererades i morse och operationen gick bra! Känns riktigt skönt. Ser fram emot att hälsa på henne.


Har tagit ledigt idag, är ledig i morgon också. Har spenderat min dag med lilla Emme. Vi har busat och lekt hela förmiddagen :) Hon är såååå gullig.


Detta är vår hage, helt deprimerande. Helt sjukt hur mycket det tinar just nu.

  


Var tidigt i stallet idag. Riktigt skönt att köra mot trafiken på väg hem. Tittade på den långa, hemska, tråkiga, söliga bilkön som jag brukar stå i varje dag på veckorna när jag åker ut till stallet.


Longerade Dorado. Han verkade först så trött, men när vi väl var ute så var han pigg och allert. I morgon är det dax för nya skor, det är bra för han tappade en sko igår.


        

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards