Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Nina - 28 mars 2010 10:41

Idag var också en händelserik dag för Dorado. Den nya hästen släpptes in i flocken. Det var ganska lugnt, de sprang lite sedan återgick alla till sitt.


När jag skulle sätta ut hö i lunchhagen så fick jag länge fundera på hur jag skulle lyckas stänga grinden? Med gummistövlarna på började jag försiktigt att smyga genom vattnet mot grinden. Det var glashalt på botten och vattnet var helt brunt så det gick inte att se sina egna fötter. Då och då flöt det en och annan bajskorv i vattnet. Blääää. Halvvägs framme vid grinden så var det bara 1 cm kvar på mina stövelskaft. Tvingades vända om. Tog Ulrikas stövlar. Det är det bästa med veterinärer, de har alltid rejäla stövlar :) Eller kanske inte det bästa, men en av de bättre sakerna i alla fall :) Ut igenom och vadade fram till grinden. Stängde den och vadade tillbaka. Fötterna blev helt iskalla från det isande vattnet. Så till Annies utmaning har jag tagit två bilder som visar ett säkert vårtecken. Översvämning :)   


    


När jag var färdig med alla morgonsysslor så hade Dorado ätit klart. Jag mockade och började sedan att borsta. Han släpper ännu otroligt mycket hår. Kom dock inte ihåg att ta någon bild eftersom jag inte kom ihåg att den punkten fanns med på utmaningen. Så jag tar en gammal bild, det är ingen skillnad :)


 


När jag borstat klart kom Ulrika. Hon gjorde Bailando iordning inför vår ridtur. Tänkte ta en bild, men det var så spännande så jag helt glömde bort :) Det gick utmärkt att rida och Dorado skötte sig förträffligt. Han är en klippa. Helcool, så han stressar inte upp en liten unghäst i onödan.  

Av Nina - 28 mars 2010 10:32

Idag börjar Annies bloggutmaning. Detta är punkterna. Var tvungen att kopiera in dem till mig själv för att hålla ordning. Kom bara ihåg två när jag väl var på plats i stallet. Typiskt!


Blogg utmaningen:

*fotografera 5 kort under söndagen på helt valfria motiv, men det ska berätta om just i morgon söndag
*recept på söndags middagen
*foto på mängden löst hår du kammat av hästen ellr hunden
*ett bevis på våren har kommit
*din favorit hästpryl
*dagens bästa kommentar
*rida,eller tömköra ett S i sluta
*massera hästen i minst 10 minuter
*uppfinna en rolig leksak som stimulerar hästen ( gärna foto på)
*avslöja vad just du inte kan avstå i snarr väg
*konstigaste du smakat på
*udda sak din häst älskar ( min kompis häst är galen i doggy hundmat hahaha)
*vad drömmer du om att köpa till dej eller till hästen
*vilken sak i stallet kan du inte vara utan
*en sak/nått du gjort som du tror dej vara ensam om att gjort just i dag


Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards