Min spanjor Dorado

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Dagarna flyger fram

Av Nina - 3 april 2013 22:12

Jag har äntligen fått ordning i köket. Nu ska bara resten av kläderna in i garderoberna och vardagsrummet fixas. Jag kämpar och sliter men det känns som att jag jobbar utan resultat. Det blir lätt så när man börjar på flera olika ställen, det blir liksom inte någon ordning någonstans.

Jag känner mig så mäktig som varje morgon och varje kväll lyckas få eld i pannan. Det är lite av en konst och jag får helt själv lära mig alla de knep som min morfar glömde eller inte trodde att jag ville lära mig. Det är skönt att känna att jag med hjälp av mina underbara föräldrar kan få gården och allt som hör detta livet till, att fungera.

Hästarna mår bra. Libero ÄLSKAR livet på landet. Lugnt och skönt. Cielo däremot, han saknar sin flock och är lite prestig. Han hälsar så snällt på Libero när han sträcker fram sin mule för att säga hej. Efter att Libero luktat på honom så tar han ett stadigt tag i mulen så Libero får ont. Stygga, stygga Cielo. Han vaktar dessutom vartenda steg jag tar och klättrar på väggarna i boxen när jag går in till Libero. Han var dock helt lugn nu i kväll och det kändes riktigt skönt. Jag kunde mocka och pyssla med Libero i lugn och ro utan att behöva säga åt Cielo. Hoppas han ser att denna väg är den vinnande vägen. Mamma håller på att se över en ny stallinredning. Vi ska prova om Cielo blir lugnare om han får en mellanvägg där han kan se Libero och mig.

Som ni säkert förstår så är internet igång. Även min hemtelefon och tv är inkopplad. Det känns skönt att ha kontakt med världen utanför. Tv tittandet får dock vänta några veckor ;)

I går var vi till Luleå för att lämna Milla och Emme på Kallax. Det var jobbigt, oj så jobbigt. Jag ville knappt släppa ungen och bara jag skriver detta så tåras mina ögon. Älskade Emme. När vi lämnat dem så åkte vi ut på Storheden. Köpte massor med grejor till stallet och hästarna men jag köpte även några tröjor inför min måndag och nya jobbet. Pirrigt. Jag kommer att gå dubbelt hela måndagen, som intro. Det låter som ljuv musik i mina öron. Tänk om alla nyanställda kunde ha det så bra!

Jag åkte förbi på mammas jobb för att hämta fönstrena till stallet och för att kolla ut en ny balkongdörr och kakel till badrummet. Valde ett vitt med stora avlånga plattor. Hittade en superfin klarröd ytterdörr. Den ska jag köpa den dagen jag målar huset vitt. Kommer att måla stallet redan till sommaren. Det kommer bli super, för det har jag bestämt.

När jag kom hem från min dag borta så blev jag varm i hjärtat. Min kusin hade lämnat en bal med hö vid stallet så jag inte skulle vara utan. Han hade även skottat vid garaget eftersom det rasat snö från taket. Lycka är att ha en kusin som har massor av hö och flera traktorer. Jag är så lyckligt lottad som har så många människor omkring mig och alla bryr de sig så mycket om mig. Att jag dessutom har en faster inom cykelavstånd som alltid har gofika gör inte min tillvaro ett dugg sämre. Man får både underhållning och fika, helt gratis. Hon har talets gåva, som de flesta på min pappas sida ;) Det hoppade dock över min pappa, han är mer tystlåten. Pratar mest när han har någonting att säga. Slösar inte på orden ;)

 
 
Ingen bild

Kim

4 april 2013 00:48

Så det är från din faster du fått talets gåva :). Det kommer gå bra på måndag :)

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

4 april 2013 08:19

Ja du verkar ju ha hur bra som helst och så mycket roligt att göra, lite avund men det är du ju helt klart värd allt detta :-)
det är så roligt att följa dig och de dina ska du veta

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Nina

4 april 2013 08:42

Å, vad roligt. Hoppas det går bra med din nya!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 april 2023 19:46


Idag fick vi äntligen ett genombrott, Cielo och jag. Från marken dock, men äntligen förstod mitt tuffetåg att det mesta vi gör blir bättre om vi tar ner tempot en aning. Det svåraste jag försökt mig på är att försöka få oss båda att tänka om. Att län...

Av Nina - 27 januari 2023 19:03


Det är fredag och -4 grader ute. Är strax på väg ut i stallet. Underbara fredag. Är någonting speciellt med att veta att jag inte behöver stiga upp och åka iväg i morgon. Jag kan stiga upp och släppa ut hästarna för att sedan krypa ner under det varm...

Av Nina - 25 januari 2023 19:29


När Libero dog så dog en del av mig. Är svårt att förklara men jag hade under så lång tid svårt att hitta tillbaka och jag har fram till denna jul, två år senare, äntligen hittat hem igen. Jag känner äntligen mig glad över att vara i stallet och har ...

Av Nina - 19 januari 2023 23:04

Känner mig så otroligt nöjd. Det har varit mycket hästaktiviteter för oss den sista tiden. I lördags var båda barnen med på käpphästtävling. I söndags red Hugo lektion och idag fick han både rosett och plakett från det hästbingo han deltagit i under ...

Av Nina - 5 januari 2023 14:25


Idag har Hugo äntligen fått ihop alla bingobrickor till hästbingot. Han har fått fundera på vad han ska hitta på för aktiviteter till varje moment och sedan har han tränat för att klara de olika momenten innan jag filmat dem. Idag skulle det vara en ...

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards