Min spanjor Dorado

Alla inlägg under februari 2013

Av Nina - 23 februari 2013 07:08

Där låg det. Veterinären hade skickat Liberos besiktningspapper. Log för mig själv när veterinären presenterat sig, hans namn var så typiskt spanskt. Öppnade dokumentet och läste sakta rad efter rad för att inte missa någonting. Det såg bra ut, ingenting avvikande. Men det visste jag ju förstås redan, men det är ändå kul att få se det på riktigt. Med egna ögon.

Av Nina - 22 februari 2013 17:01

Var ut och tittade på den Kylinge Apollo som jag kände mig intresserad av. Men det slutade med att jag fick ett bra pris på dubbdäck, sulkyfästen och hingstvägg till min egen vagn i stället. Försäljaren tyckte jag skulle behålla min transport för en Kylinge ska man vara rädd om. Speciellt en Eurotrailer. Kylinge tillverkas inte längre, den vagnen heter nu Thule. Fick självklart även titta på en sådan. Men jag gillar inte alls Thule. Enligt mig är den som gubben med skohornet på Ullared sa, plastskit.

Försäljaren i Skåne som jag köpte min vagn av var verkligen upp i åren. Han hade servat vagnen innan jag kom, så alla dämpare och bromsar är nya. Det gjorde han helt gratis för att jag åkt så långt. Han sade till mig att jag skulle vara rädd om min vagn, för den är unik. Samma fick jag höra idag. Av en försäljare som inte ens säljer Kylinge/Thule. Han visade verkligen att han gillade gamla Kylingevagnen.

Jag tycker det är synd att den inte längre tillverkas, för i min värld är den bäst efter Umesläpet.

Av Nina - 22 februari 2013 07:11

Så många "Å, vad roligt" kramar som jag fick i går har jag aldrig fått. De i stallet är så himla glada för mig. Jag tycker så mycket om alla mina stallkompisar. De är alltid så snälla med mig.

Allt flyter, Viktoria började ordna med transport och jag kontaktade min hyresvärd. Allt flyter och den ena saken efter den andra löser sig oförskämt bra. Det måste vara någon där uppe som verkligen gillar mig.

Idag ska jag och titta på en hästtransport. Vet inte hur jag ska göra. Den har ingen fronturlast och jag har aldrig haft en vagn utan. Känns lite väl läskigt.

Av Nina - 21 februari 2013 05:42

Vaknade för 15 minuter sedan. Ligger i sängen och klappar på Nemo. Gårdagens lycka hänger kvar och jag känner mig fortfarande väldigt överväldigad. Jag kommer nog inte riktigt förstå innan min prins är på plats.

Försöker att fokusera. Har massor att lösa. I går fick jag svar från transportkillen om vad det skulle kosta med all utrustning till min vagn. Vi var rörande överens om att det blir billigare att byta transport. Nu håller han på att räkna på en Kylinge Apollo. Jag har inte riktigt kunnat se vad det är i Thule som är bättre än Kylinge. Det skulle väl vara färgen, hur det än är så satsar jag hellre pengarna i en riktigt bra häst och köper en transport som är några år. Vi får se hur det blir. Samtidigt som jag älskar min Kylinge Eurotrailer. Det som tyvärr är denna transportens styrka är även dess svaghet. Den är stor och tung, vilket gör Mavericken väldigt törstig. Den är även väldigt lång, vilket gör att Cielo (som är liten) måste ha ett långt grimskaft för att kunna vila mot bakbommen. Det blir inte så stadigt för honom.

Fick offerten från transportören som ska ta hästarna från Västerås till Piteå. Fick slanta upp 8000 kr men det är det värt. Vill att mina pojkar ska ha bästa komfort och komma fram glada.

Av Nina - 20 februari 2013 16:41

Springer runt på små moln och bara längtar. Jag är helt lyrisk. Tänk att jag, 162 cm långa Nina-Alina från Kalix har haft sådan här tur. Jag har köpt en dröm. Trodde inte man kunde göra det, men jag kan garantera dig att det går. Jag har köpt mig en värstinghäst och jag har köpt mig en egen gård. Allt känns så overkligt. Nu vill jag bara att min tillvaro ska kicka igång. Jag vill börja mitt nya liv. Ett liv som jag bara trodde andra än jag kunde få.

Av Nina - 20 februari 2013 15:32

Cielos nya kompis. Libero, 100% cerrado en bocado cartujano.

Av Nina - 20 februari 2013 13:54

Han gick igenom veterinärbesiktningen! Min nya kung! Allt var tipp topp. Tack, Viktoria på Vikinga PRE för att du hittat en riktigt vacker och exklusiv drömhäst till mig! Känner mig helt lyrisk!

Av Nina - 19 februari 2013 22:12

Högst upp på en hög av kuddar hittade jag honom. Prince William hade precis somnat in, så där skönt som bara han kan, när jag var redo att ta kvällspromenaden. Han blev verkligen inte glad när jag väckte honom och glatt sade att han skulle kliva upp. Det slutade med att jag fick lova att vi bara skulle ta en kortis. Nu är jag nybadad och vi är därmed båda två klar för bingen.

Sov gott!

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards