Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Nina - 14 mars 2013 22:04

I morse när vi var i stallet gick jag som vanligt och hälsade på den treåriga hingst som står inne. Han har blivit opererad och har därför boxvila. Jag gullade och pratade med honom. Nemo hoppade på mitt ben och försökte få min uppmärksamhet. Jag tittade på honom och då ställde han sig så att jag skulle kunna lyfta upp honom. Jag tog upp honom i famnen. Han sträckte fram sin lilla nos mot hingsten. Luktade på hans stora mule. Plötsligt sträckte han ut sin lilla tunga och slickade på honom. Upprepade gånger. Jag bara stod där och nästan grät. Nemo har aldrig varit snäll mot en häst. Det kan både Dorado och Cielo intyga på. De har båda två sträckt fram sin mule och fått känna de sylvassa tänderna hugga till i den.

Det värmer dock mitt mammahjärta att även lilla Nemo kan visa en mjuk sida. Han kanske inte är världens tuffaste terrier. Det kan vara ett spel för galleriet, bara för att verka stor och stark.

Av Nina - 14 mars 2013 21:40

Vaknade tidigt, pigg och utvilad. Åkte iväg till stallet, tog in Cielo och tillsammans väntade vi på hovis. Ställde in honom i Liberos box så han kunde äta lite godsaker medan han väntade. Hovis lyckades få bort all röta och jag fick beröm för mitt goda arbete att bekämpa rötan. Cielo fick även beröm för att han snällt och tålmodigt stod helt stilla medan hovis jobbade.

Åkte iväg till tandläkaren på dagen. Var väldigt spänd. Gillar inte att gå till tandläkaren. Jag hade dock inga hål och kunde slappna av. Jag hade ingen tandsten och toppenbra tandkött :) Fick som vanligt bastning för att jag inte använder tandtråd. Försökte förklara att jag använde tandtråd i går. Hon brydde sig inte. Jag gick med andra ord därifrån med ett gäng tandtrådspinnar. Asken kostade 68 spänn. Jäkla vad jag ska tandtråda tänderna.

När jag slutade jobba åkte jag in med min sadel till sadelmakeriet. Den ska stoppas om och anpassas efter Libero. När jag tog upp den ur lådan högg det i hjärtat. Sätet var fullt av repor efter alla de vurpor Dorado och jag gjort. Alla de gånger vi kanat på rygg har gett nya skador på sadeln. Jag stod först och tittade, bestämde mig för att byta ut den delen med det förstörda lädret. Ångrade mig snabbt. Beslutade mig för att inte ta i det just nu.

Hela dagen har jag gått runt med ett leende på läpparna. Hoppas Libero har det bra och håller sig lugn i transporten.

Av Nina - 14 mars 2013 06:32

Om bara några minuter kliver han på trailern. Det känns olidligt spännande. Chauffören hörde av sig i går och meddelade tider och andra detaljer. Det var bara för mig att ringa om jag funderade över någonting. Det känns bra.

Nu har årets första PRE fölunge kommit. Vikinga PRE har i natt fått en underbar hingstunge. Han bestämde sig för att komma på den kallaste natten. Det säger mig att han kommer bli en riktig tuffing. Grattis Viktoria! Titta på underverket, klicka på länken:

http://mobil.vikingapre.bloggplatsen.se/

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards