Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Nina - 16 mars 2013 21:55

Jag åkte iväg med syster för att tvätta bilarna. Kön till tvätten var lång men det hjälpte inte för Mavericken var i ett desperat behov av ett vårbad! Kunde riktigt känna hur nöjd han blev när han tvålades in och skrubbades. När jag sedan klev ur bilen på parkeringen så stod jag bara och gapade. Så är det varje gång jag tvättar min bil eftersom det inte händer så ofta. Jag kände inte igen honom! Kromen blänkte och färgen var helt plötsligt en helt annan. Min bil är och ska vara svart. Dokumenterar det härmed så jag vet till nästa gång.

Inne på Ica sprang vi runt påskprylarna. Jag köpte enligt traditionen tre paket påskfjädrar. Detta år tänker jag använda dem. Har aldrig provat det. Har med andra ord väldigt mycket påskfjädrar någonstans. Jag har lagt de jag köpte idag i bilen så jag inte ska tappa bort dem i flytten. Ska pynta något träd på gården. Hoppas bara att jag kommer ihåg det. Hittar dem väl lagom till midsommar. Om jag gör det så ska jag använda dem då.

Av Nina - 16 mars 2013 20:20

Väggarna är färdigisolerade och väggskivorna är på plats. I morgon ska boxarna upp. Han har fått tag på inredning av en granne. Det blir bra som provisoriskt till sommaren så kan jag fixa som jag vill ha det sedan :) Cielos box.

Av Nina - 16 mars 2013 19:40

Cielo fick sig en körtur med Gunilla i vagnen idag. Dagens mål var att galoppera honom. Snäll som han är gjorde han genast som han blev tillsagd. Han fattade rätt galopp varje gång, i båda varven. När vi var färdiga så selade vi av och släppte honom lös i ridhuset. Han sprang runt, hoppade, kastade med huvudet och underhöll sig själv medan vi krattade bajshögar.

När vi var färdiga och jag klev in i mitten för att förbereda honom på att bli fasttagen så hände det! Cielo seglade iväg längs långsidan i en fantastisk trav! Jag trodde inte mina ögon och skrek högt så det ekade i hela ridhuset! Varför har man aldrig kameran i handen då? Men med kamera eller ej så har filmen av min vackra häst etsat sig fast i mitt huvud. Jag hoppas, hoppas att jag ska lyckas rida honom dit en dag. Att han ska bli så stark och att jag ska kunna ta tillvara på de rörelser som han, trots mina tidigare tvivel, faktiskt besitter.

Av Nina - 16 mars 2013 18:20

Jag är en riktig sucker när det kommer till gamla, fina prylar. Jag har önskat mig en sådan här låda i flera år men inte lyckats få tag på någon. Nu har jag dock en i min ägo och den kommer pryda mitt nya hem!

Av Nina - 16 mars 2013 07:50

Varje morgon talar jag om för Nemo att jag älskar honom. Han svarar aldrig tillbaka men jag vet att han älskar mig också, på sitt sätt.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards