Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Nina - 11 mars 2012 21:54

Vilken helg det blev. Går hela tiden runt och känner mig lite olycklig i hjärtat. Ringde till kliniken nu på kvällskvisten. De är så trevliga hela tiden och förstår min oro. Hon som jobbade nu på kvällen gick till Cielo när jag ringde. Hon sa till honom att hans mamma vill prata med honom. Han blåste i luren och jag kunde inte låta bli att le. Han tycker nog att jag är galen som dumpat honom dit.


Cielo får fortfarande gott om smärtstillande och läget är oförändrat. Han kan ställa ner benet men går på tå. Han har hög temp men inte feber. Den pendlar mellan 38,0 och 38,3 och han spenderar en hel del av sin dag med att sova. I morgon är det dags för ultraljud och hovslagaren kommer för att söka efter en eventuell hovböld.

Även tjejen som jobbade nu gav Cielo gott om beröm för hur snäll och modig han är. Han är så tuff min vän.

Jag har bokat en hästtransport och hoppas verkligen på att få hämta hem min baby i morgon. Jag har löst allt utom lasthjälpen. Eftersom jag måste hämta honom på eftermiddagen så jobbar alla. Även om han går snällt in och står stilla så känns det lite tidigt för att släppa honom och springa runt för att själv stänga luckan :S Ja, ja. Det löser sig nog. Det känns just nu som ett väldigt litet problem.


      

       Sov gott och krama om ditt djur ordentligt.



Av Nina - 11 mars 2012 16:21

Var ut och hälsade på Cielo idag. Han var pigg och glad. Han var fullproppad med smärtstillande och kunde nu stå på benet, allt som kan hjälpa honom är välkommet. Han hade fortfarande jobbigt med att vända på sig och att gå. Djursjukvårdaren som jobbade passade på att tala om vilken snäll och trevlig fölunge jag har. Hon konstaterade att han är lite petig med maten. Jag log för mig själv och sa att det låter precis som min Cielo. Han äter inte vad som helst. Man kan inte fjäska för honom genom att mata honom med det ena och det andra. Han äter inte morötter, inte äpplen heller och hästgodis är äckligt. Havre är ingen höjdare, pellets smakar skumt och müsli är inte heller någon direkt favorit. Han gillar däremot hösilage. Det kan han äta precis hur mycket som helst av, för det är supergott! På Strömsholm erbjuder de torrhö och det är inte alls lika gott. Krubban var full med müsli och jag såg att han gallrat ut godbitarna. Men vad gör man?


När det var dags för mig att gå så tittade han på mig med sina snälla ögon och gnäggade. Jag lovade att jag kommer och hämtar hem honom i morgon. Medan jag jobbar så kommer han att göra ett ultraljud för att se att mjukdelarna är intakta. Sedan kommer hovslagaren för att titta så han inte har en djupare hovböld. Hoppas att veterinären ringer och ger en rapport redan idag så jag vet läget inför morgondagen. Hon sa i går att hon skulle höra av sig när hon hade möjlighet.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards