Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Nina - 25 mars 2012 19:23

Har idag ridit snälla Wythia. Jag var på en långritt i skog och mark med Anne. Vi skrittade på lång tygel i minst 1,5 h. Jag var så lycklig. Underbart sällskap och det gjorde nästan inte alls ont i mitt elaka bröst. Jag ser nu fram emot att prova trava. Ska prova det till veckan då jag ska rida tisdag, onsdag och torsdag. Jag var så lycklig redan på morgonen då jag äntligen fick dra på mig mina röda ridbyxor. De är så fina och jag hann knappt använda dem innan Dorado gick bort. När jag kastade mig upp på hästen och skrittade iväg så var jag helt avslappnad. Jag har inte ridit på ett år men det kändes inte alls. Var som att jag inte gjort annat! Lyckorus! Tack snälla, snälla Liza för att du lånar ut din pärla till mig. Lovar att ta väl hand om henne :)


Nu ska jag åka till min egen lilla diamant och byta bandage inför morgondagen. Hoppas han kan gå ut då också. Han har sovit i hagen idag. Han blev så trött av solen. Fick ett mess från A att han hade varit supersnäll när hon tog in honom från hagen. Blir en stolt mamma :)

Av Nina - 25 mars 2012 19:11

När jag kom från stallet så hoppade jag direkt in i duschen. Såg verkligen fram emot kvällens middagsbjudning. Det var Johan och Nadine som stod för den. Så fort jag gjort mig iordning så tog jag fram min pärla från förrådet och cyklade till macken för att pumpa däcken.


 


Jag bara älskar min cruisingcykel och alla nyfikna blickar den drar till sig när man cruisar med den. Det var så skönt att äntligen kunna cykla igen. Med ett knippe gula superfina rosor i handen cyklade jag ner till stan. Det visade sig att Nadine älskar rosor. Lyckträff! Vi började kvällen med att gå husesyn i deras supermysiga lägenhet och sedan var det dags för mat. Å, jisses! Den maten var det godaste jag ätit på länge. De hade till och med fixat vegetariskt till mig. De hade stekt supergoda cornfiléer och marinerat dem med den mest underbara såsen. Till detta serverades potatisgratäng, massor av sallad, vitlökssås och självklart ett och annat glas vin. Jag var så mätt att jag trodde jag skulle svimma. Hade gärna ätit en portion till :) men jag orkade bara inte. Efterrätten var om möjligt ännu mer underbar! De kan verkligen laga mat mina vänner. Nu ser jag fram emot nästa sammankomst. Johan nämnde grillkväll. Jag älskar grillkvällar så det blir nog toppen! Tack snälla Nadine, Johan, Anne och Tommy för en välbehövlig och fantastiskt rolig lördagkväll. Ni är bäst!

Av Nina - 25 mars 2012 18:55

Det var en trött liten fölpojke som kom in från hagen i går. Han hade lekt och busat med Olle så han var helt slut. Han hade dessutom gjort av med så mycket energi att han åt oavbrutet. Han hann tömma två höpåsar medan jag fixade nytt bandage till hans bakhov, rengjorde såret på benet och pysslade med honom. När jag borstade honom så bara rasade det hår från honom. Det var bra att få komma ut och rulla sig lite i hagen och sola i den gassande solen. Han var så nöjd med tillvaron och jag pussade honom god natt. Vad jag gjorde senare på kvällen får ett eget inlägg :)


     

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards