Min spanjor Dorado

Alla inlägg under maj 2013

Av Nina - 1 maj 2013 22:23

Skulle radera ett inlägg som var dubbelt och råkade såklart radera det inlägget som alla kommenterat. Grrr. Det är alltid kul att ha kvar kommentarerna. Hade dessutom besvarat dem. Får säga tack i detta inlägg. Alla era ord värmer när det är tufft med lilla C. Kram på er! Har även kopplat tillbaka bloggen till FB eftersom den ännu en gång tappat kontakten.

Av Nina - 1 maj 2013 22:15

Har mest dragit fötterna efter mig idag ;) Har varit till Kalix. Har köpt färg till uthuset. Ska måla det svart. Ska även måla stallet i svart. Huset och garaget blir vitt. Köpte även penseer. Har odlat dem vid gamla järnvägen så det ser lite mer inbjudande ut att komma in på gården ;)

Det var lite blåsigt i Kalix så det kändes skönt att komma hem till strålande sol och vindstilla. Påtade på gården. Kollade vilka buskar jag ska kapa av och gräva upp i helgen. Det finns många döda buskar. Ska även gräva fram blomrabatten vid garaget. Såg att det är blommor på väg upp där men vildvuxna buskar och ogräs har tagit över rabatten helt och hållet.

Av Nina - 1 maj 2013 11:14

Ledigt. Härligt! Det regnade hela dagen i går. Tog in hästarna när jag kom hem från jobbet. De hade inte blivit blöta genom täckena. Bra täcken :D Jag är så stolt över Libero som kan gå ute hela dagarna utan att tycka det är jobbigt eller konstigt. Han blir glad när han får komma ut på morgonen. Han blir lika glad när han får komma in på eftermiddagen. Han är en väldigt okomplicerad häst. Han har dessutom förstått att han inte ska boga mig när han blir rädd för Cielo som springer som en galning i hagen när vi passerar.

Ställde upp honom på stallgången när vi kom in. Tog av täcket och passade på att mysa lite. Hämtade Cielo och han gick så snällt hela vägen till stallet. Han fick massor med beröm. Ställde även honom på stallgången för att ta av täcket. Öppnade alla spännen och tog tag för att försiktigt lägga upp bakpartiet av täcket på rumpan. Då susade det till i skallen på den helt lugna hästen. Han trampade fast min fot under sin lilla hov och tryckte upp mig i väggen. Jag satt som i ett skruvstäd. Försökte att flytta på honom men han vägrade. Han bara tryckte hårdare. Kände att det kommer att sprätta ett revben eller två. Då blev jag förbannad. Han flyttade på sig men försökte då att boga fast mig när jag passerade, kedjan på höger sida var för kort så den tog fast honom. Då bet han mig. Hårt. Upprepade gånger. Då talade jag om att nu räcker det. Blir otroligt ledsen på lilla C. Han är så snäll och plötsligt så blir han helt flängd i huvudet. Kan inte tänka klart. Han blir elak först och i nästa minut ber han om ursäkt. Han slickar sig om munnen och sänker huvudet. I går brydde jag mig inte. Ställde bara in honom i boxen. Börjar ha fått nog av hans försök att ta över ledarskapet. Det känns inte roligt just nu och jag är så glad att jag har Libero. Han är mysigast världen. Önskar att Cielo också kunde blir det igen. Förstår inte hur jag kunnat misslyckats så fruktansvärt med honom.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards