Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Nina - 1 augusti 2013 22:13

Bönderna i min by är för roliga. Denna lilla filur står vid vägen.

Och på andra sidan vägen ser man hans mål.

Är det inte skitkul så säg. Skrattar varje gång jag passerar!

Av Nina - 1 augusti 2013 22:10

I morse vaknade jag inte förrän nio. Var skönt med en sovmorgon. Hjälpte pappa med reglingen av taket och åkte sedan iväg till en gammal vän för att fira hennes födelsedag. Vi har inte träffats på flera år men när jag klev in till henne idag så kändes det så bra. Hon är en av de människor i min umgängeskrets som jag känt längst. Vi har inte hörts av särskilt mycket under alla de år då jag bott i Västerås men det kändes som att det var i går. Efter en ordentlig kram och en snabb rundtur i det fina huset så hann vi med att prata och umgås. Det är så mycket värt för mig att hon finns här. Hon är en av de få personerna i min närhet (här i Kalix) som jag varit rädd för att tappa kontakten med. Det var roligt att få se att hon ännu är den mjuka och empatiska människa som jag lärde känna redan som liten. Hon är precis lika välkomnande och vänlig som hon alltid varit.

När jag kom hem så var pappa och min kusin i full gång med att sätta upp plåt i innertaket. Jag hoppade in och hjälpte till efter bästa förmåga. Det var riktigt tungt. Det är tur att jag är stark ;) gäddhänget fick dig en rejäl omgång. I morgon ska vi göra klart. Jag fick en uppgift av pappa. Fick instruktioner för hur jag ska göra när jag i morgon, helt på egen hand, ska få isolera ena gaveln. Känns spännande att få hjälpa till. Att få lära sig nya saker. Hoppas jag klarar uppgiften.

När alla åkt passade jag på att fixa ännu lite till på gräsmattan. Tog även fram trimmern och tog bort gräs. Jag gillar när det är snyggt och prydligt. Är dock helt darrig i armarna trots att jag inte trimmade så mycket ;) Har massor kvar.

Nu sitter jag här med ett stort glas cola och njuter av min tillvaro. Helt otroligt hur allt bara rullar på. Dagarna flyger fram och jag har massor av uppgifter att göra i morgon. Nu faller regnet ute och jag hoppas att det slutar till i morgon. Hoppas på att hinna måla brädorna som ska vara i mellanväggen. Skulle även behöva få målat klart gallrena som ska vara i fönstrena. Pappa har mätt vinklarna och i morgon när vi gjort taket klart så kommer det att sättas upp bockad plåt i skarvarna. För alla ni som förstår det här med plåt kan säkert se att jag har väggplåt i talet. Men det är meningen. Precis så som jag vill ha det. Snurrigt, jag vet. Men har jag bestämt någonting så blir det så och pojkarna på "Ett byggvaruhus nära dig" ifrågasatte inte när de fick beställningen. Konstaterade bara att det blir nog snyggt och frågar du mig så blir det toppen. Det blir precis så som jag tänkt mig :)

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards