Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Nina - 15 augusti 2013 22:10

Nu lyser de! Kan se mina lampor från sovrumsfönstret :D

Av Nina - 15 augusti 2013 22:01

Denna kväll har vi inhägnat sista ängen. Mamma och pappa kom hit och hjälpte mig med att bygga hage, ta ner den hage där de gått och att flytta över hästarna. Mamma tog lilla C. Han testade hennes nerver genom att låtsas bli rädd både för det ena och det andra. Men det fick han inte någonting för. Vi bytte helt enkelt täthäst och Libero fick gå först. Det innebar att lilla C hamnade sist i kön till nya betet. Libero traskade nöjd bredvid mig i grimma och vanligt grimskaft. Min lilla pojke har blivit stor. Han dansar inte längre med mig hängande efter honom i kedjan. Nej, se han går som en duktig pojke ska göra.

När de nu betat klart denna äng så får de komma hem och beta här. Det behövs. Gräset har vuxit helt galet i sommar.

Jag har även hunnit stryka på färg i stallet. Nu är jag helt vitprickig men orkar inte duscha en gång till. Är helt slut. Tar det i morgon. Hann även släpa ris och riva de gamla hagarna här hemma medan jag väntade in mamma och pappa. Var tvungen att riva dem eftersom vi ska fälla träden, jag har haft dem som stolpar :) Nu blir det plaststolpar fram till vi bygger trästaket.

I morgon kommer de och isolerar samt skruvar klart de sista skivorna. Pappa kommer sedan att börja med boxinredningen och jag ska fortsätta att måla. Det är dötråkigt men blir superfint :) Hoppas även att elektrikern har tid att komma. Vi ska skruva upp armaturerna och fläkten så det är förberett för honom att dra elen. Medan jag väntar in dem i morgon så ska jag bygga hage med elstängsel här hemma. Vi kommer ha sommardelen med tråd och vinterdelen ska senare i höst byggas i trä. Vi måste bara få pojkarna att rensa upp allt gräs först :) Ja, ni hör. Här är full fart, som vanligt.

Av Nina - 15 augusti 2013 13:18

Var och fyllde vatten till pojkarna i morse. Cielo fick igång Libero och han hängde på Cielo ett varv i hagen. Dock bara ett varv. Fintade honom och ställde sig för att sova lite till. Han hade, liksom jag, inte riktigt vaknat ännu. Cielo var dock inte det minsta trött och fortsatte att roa sig helt på egen hand. Tokhäst ;)

[Bild]

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards