Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Nina - 25 augusti 2013 22:05

Idag måste varit en av årets bästa dagar. Eller jag vet inte, detta år bara bjuder på den ena dagen bättre än den andra. Men idag hände det i alla fall, det jag väntat på hela sommaren. Jag har ridit på Libero. Som ett blåbär med en ledare på varje sida så han inte skulle kunna sno ihop sig som ett U. Han var helt underbar att sitta på och han var helt lugn. Inte det minsta rädd, orolig eller nervös. Han bar mig och stolt som en tupp satt jag där och lät honom bära mig. Känslan att få någonting som man väntat så länge på går inte att beskriva. Kan bara säga: Underbart.

         



Jag kallade helt enkelt in det tunga artilleriet. Både Ann och Karin kom. Bästa vännerna man kan få!


När vi jobbat klart med Libero och de åkt hem så monterade vi upp mellanväggen i stallet. Alla brädorna hade inte hunnit torka efter morgonens målning så det saknas några. Men så här ser det ut just nu.


 

Cielos box.


 


Liberos box. Känner mig otroligt nöjd över att jag målade väggen grå. Det blev riktigt fint! I morgon ska jag peta dit resterande brädor. Hoppas min arbetsdag går fort så jag får åka hem och måla i mitt lilla stall.


På kvällen när jag lastade in hö till pojkarna så svor jag över att jag fortfarande inte hunnit klippa gräsmattan på baksidan av huset. Fyllde vatten och svor ännu en gång. Bara orkade inte ta tag i det. Då slog det mig. Lade ner eltråden och tog med mig stolparna. Flyttade helt enkelt ut dem på gräsmattan. Pojkarna tittade på mig som att jag blivit galen. De stod lugnt och tuggade sitt hö medan jag pysslade på med staketet. Problemet löst.

 


Har jobbat några timmar nu på kvällen. Har förberett veckan. Blir nya spännande projekt som startar denna vecka. Härligt! Nu ska jag nanna kudde. Sov gott mina vänner!

 








 

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards