Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Nina - 7 augusti 2013 21:35

Det är inte så kul att måla. Däremot är det kul att se resultat. Uthuset blir snyggt, om du frågar mig. Blir ännu snyggare när det blir gråa dörrar. Hann inte klart eftersom det helt plötsligt började regna.

Då gick jag in i stallet och målade i stället. Libero har en trevlig utsikt från sin box. Cielos är inte fy skam den heller. Han ser ridbanan.

Nu ska jag måla ett varv till på Liberos yttervägg. Efter det ska skivorna upp på den bakre väggen och listerna mellan taket och väggen ska upp. Sedan ska brädfodringen runt fönstrena på plats, likaså gallrena. Ska måla dem klart i morgon. Allt tar sin lilla tid men det är värt.

Idag när jag dök upp hos mamma och pappa så skissade pappa upp hur han vill svetsa boxfronterna. Jag köpte hans idé rätt av eftersom det är så jag tänkt i mitt huvud men inte sagt någonting. Han är så klok min far.

Av Nina - 7 augusti 2013 08:14

Usch, vad stora de är på väldigt nära avstånd. Var på kvällspromenad med Nemo när det brakade till i skogen. Tog fast hunden så han inte skulle skälla ut någon stackars bärplockare. När jag fått fast hunden susade det två älgar förbi oss inte många meter bort. Jag skrek för att de skulle fortsätta springa. Det visade sig helt onödigt eftersom jag hade med mig Nemo. Han var helt galen. Han visade hela tandraden, spände upp sig så han växte minst en meter. Sedan skällde han som besatt. Älgarna blev livrädda och jag tackade mig själv för att jag tagit fast Nemo.

När de passerat över vägen och sprungit in på mina marker på andra sidan så stod jag bara där med en stolt hund och med ett hjärta som rusade kraftigt i bröstet. Älgar är väldigt stora. Resten av promenaden gick jag som på nålar. Inte Nemo. Han gick med lätta fötter och huvudet högt. Stolt över att han lyckats skrämma två vidunder.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards